joppe kirjoitti:
Joo, hosumalla ei tule kun sekopäitä lapsia...
Yleisesti ottaen tiivisteet jotka ovat polttoaineen kanssa tekemisissä menettävät elastisuutensa kun ovat pidempään kuivillaan eli vuotoja saattaa ilmetä mutta hetken kun ovat olleet taas liossa niin vuoto loppuu.
On yksi poikkeus jonka käyttöä ei voi suositella 70- lukuisiin laitteisiin, niin hyvää kun uudemmissa laitteissa onkin on Nesteen ns pienkonebensa.
Puristuskestävyys on loistasva ja pakokaasut ovat puhtaampia johtuen siitä ettei kyseinen kama sisällä aromaatteja mutta kun aromaatit sattuu olemaan juuri se kama joka pitää mummoassa kumiosat kuohkeina niin vanhat kumilaadut ei sitä siedä.
Itse sain asiasta konkreettisen opetuksen kun ajoin sillä pari tankillista vanhassa ysissä niin bensahana alkoi vuotamaan solkenaan mutta tilanne korjautui kun sitä jatkoi normaalilla ysikasilla.
Siitä biobensasta on höyrytty vaikka millä palstalla mutta olkaa huoleta. Viiden prosentin alkoholilisäys vaan parantaa polttoainetta eikä tarvitse ostella masinoleja erikseen koska alkoholi liuottaa veden bensaan niin sekin on jo iso parannus.
Tuopas olikin mielenkiintoinen tieto tuosta pienkonebensasta. Ei ole tullut itse kyllä kyseistä gasoa käytettyä. Talvet olen pitänyt kesäiset bensat tankissa ja kaasarit vain tyhjentänyt. keväällä valuttanut vanhat gasot auton tankkkiin, isompaan määrään sekaan ja pyörään pistänyt uutta 98 oct. (Wisecoiden vitsaus) ja hyvin pörähtänyt tulille. Joskus vanhan bensan kanssa yrittäneenä sai koneen kastamaan vain tulppansa ja käynti muutenkin heikkoa, kunnes tuoreempaa gasoa sai tilalle. Näissä taitaa olla paljon pyöräkohtaisia eroja, hiemankin rikkaalla muutenkin käyvä peli kastelee kylmäkäynnistyksessä herkimmin.
Kaasareita purkaessa onkin hyvä kikka laittaa kumiosat likoamaan bensaan, jolloin ne ovat valmiiksi turvonneet pitämään bensat sisäpuolella. Kovin kuluneissa kumiosissa sekään ei enää riitä, vaan joutuu hommaamaan uutta kilkettä tilalle.