Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Kesä 24, 2024 15:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Akkun vaihto
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2010 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Lisätäänpä tänne vielä keskustelua akuista. Usemman pyörä lienee jo sitä ikää, että akkuteknologia on hieman kehittynyt pyörän valmistumisen jälkeen. :eitajuu:
Mitenkä siis valita uusi akku. Itse vaihtaisin z1300 "traktori" kokoluokan akun mielellään ulkomitoilta pienempään. Mitenkäs se amppeerituntimäärä tuli huomioida? Olettaisin, että nykyään löytyy samanverran strattivirtaa pienemmästäkin akusta?? Yhdessä prätkä aiheisessa suomi lehdessä oli artikkelia akuista. Muistaakseni mainittiin ettei saa laittaa mitään kääpiöakkua tilalle. Mutta mitkä lienee syyt ja seuraukset?? :lukea:
ps. Miksi kiksit poistettiin

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Akkun vaihto
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 17:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Löysin viime keväänä tällaisen mallin:

Varta 12N20AH 186x82x170mm, käynnistystehoa 260CCA

Varta: http://www.varta-automotive.com/fileadm ... nstart.pdf

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Akkun vaihto
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 17:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Hmmm, taitaahan tuo pienempi olla. Kysymykseen palatakseni miten se kuuluisi mitoittaa ja jos ei osaa nii mitä väärä mitoitus aiheuttaa. Möhkössähän lienee 20AH lyijyklöntti. Eli voinko tota AH määrää pienempää hommata ja jos niin minkä verran. Jossain määrinhän tuo AH määrä menee ulkomittojen kanssa. :surrender:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Akkun vaihto
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 19:53 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
(mutuilua) Valmistaja on varmaan mitoittanut akun siihen passeliksi kulutuksen/latauksen mukaan, eli olettaisin että kai se hiukan pienempääkin sietäisi AH:n osalta, määrästä kuinka paljon pienempi toimii on varmaan aika mahdoton kenenkään sanoa kokeilematta/mittaamatta mitä se pyörä syö. Eli kulutuksen/lataustehon mukaanhan se pitäis mitoittaa.
Sitten kun liian paljon pienempi niin latauspuoli rasittuu/ylirasittuu ja lienee jossain vaiheessa sanoo sopimuksen irti/jotkin sähköllä toimivat laitteet alkaa piiputtaa, käytännössä kaikki pikkuhiljaa yhtä paljon, priorisointiahan noissa ei taida olla.

Ylisuuri taas lukujensa puolesta ei juuri aiheuta vaikeuksia, kyllähän se pieni määrä isossakin säiliössä toimii, eriasia miten joutuin se sen luovuttaa sitten. esim. kotiloon kun laittaa kaks akkua jonoon, ei siitä toisesta ole hyötyä, vakio laturi ei "jaksa" niitä täyteen ladata joten käytännössä se toinen aina tyhjä (tuli kokeiltua joskus, muuta haittaa en huomannu lyhyellä testillä)

:eitieda:

Olettaisin että akkuammattilaiset tietää, tai joku kotilo/pyörä sähkömies.

Soita vaikka tuonne :arrow: http://www.akkuania.fi Ainakin retostelevat että kaik mallit löytyy.. :ninja:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Akkun vaihto
ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 22:48 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Tervehdys! Kokemuksesta voin sanoa,että älä laita liian pientä akkua motskariin. Minimi on se mikä on orkkis koko, ja käytännössä et saa koteloon mahtumaan paljonkaan suurempaa akkua. Jos laitat pienemmän akun niin se kiehahtaa kuivaksi kesähelteellä, isommassa ei ole sitä ongelmaa. Möhkön akun tyyppi on Y50N18L-A2 eli 20Amp akku. Tohon runkokokoon on saatavana suljettua akkua SLA22-12 eli 22 Amp sama, jota suositellan Bemareihin, myös geeliakku G50N18L-A2 sopii ja sitten tommoinen YTX24HL-BS 22 Amp. :moto:

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com