Jim Goose kirjoitti:
Miten mahtaa muilla olla rekisteriotteessa mainittu Z 1000 A1, A2, A3, A4 mallien, eli ketjuvetoisten takavanteen koko. Omissa A2 ja A3 malleissa molemmissa on merkitty rekisteriotteeseen takavanteen halkaisija 19 tuumaiseksi, vaikka todellinen koko on 18 tuumaa.
Valitin jo vuosia sitten moisesta mokasta AKE:lle, siellä homma siirrettiin tekniselle puolelle, eikä sen jälkeen ikinä ole kuulunut mitään, on tainut mennä mappi ööhön samantien.
Mites sitten kun tienpäällä ajelet vääränkokoisella vanteella, milläs toisin todistat, jos vastaan väität, saat virkavallan vastustamisesta sakot ?
Pitää varmaan ajella tehtaan Owners Manual taskussa, josta voi toisin toteen näyttää.
![Laughing ;D](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tuskin tuo Owners Manual mitään auttaa, koska lukutaitohan ei tunnetusti kuulu poliisikoulun pääsyvaatimuksiin
![Razz :P](./images/smilies/icon_tounge.gif)
Ja jos on Kaikkonen kyseessä, kilvet lähtee, koska on tullut syyllistyttyä noinkin merkittävään rakennemuutokseen ilman asianmukaista katsastusta
Mutta on noita virheitä jopa saksalaisissa rekisteriotteissa: kuuspuolikkaan iskutilavuudeksi väitetään 647 cc (on 652) ja seiskapuolikkaan 733 cc (738). Sinänsä kumma juttu, koska tuo iskutilavuus on merkitty helposti luettavaan paikkaan sylinteriryhmän päätyyn ja saksalainen katsastus on ollut aina sanalla sanoen tarkka: kaikki muutokset on merkittävä rekisteriotteeseen. Vanhan GeeTeen briefissä oli maininta mm. NGK:n tulpanhatuista Pichleristä nyt puhumattakaan. Niin ja sekin vielä, että GT750 kulkee saksalaisissa papereissa E-mallina eli ketjuvetoisena vuosien 80 ja 81 mallina. Mielenkiintoista noiden viranomaisten toiminta toisinaan - tai aina
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)