Kawazi.Net
https://kawazi.net/forum/

z-750
https://kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=264
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  isi [ Ke Helmi 01, 2006 08:34 ]
Viestin otsikko:  z-750

hyvää päivää kawahtaneet... :D
tuotas kun olen tässä motskari hommassa noin niin kuin tuolla noviisi
asteella...
siis aiheeseen. ostin tuossa itselleni tollasen -81 mallisen.
kun mulle ei ole hirveän tuttua nää mopot niin voisikos joku ystävällinen heittää mulle jotain snadii tipsiä vähän niinkuin mitäs tuosta pikkusiskosta kannattais katsella noin niinkuin ekaks ja muutenkin tollasta ylläpito vinkkiä... tms tajuan tekniikasta ja mekaniikasta kyllä, ;D
mutta vaan prätkät ei oo tuttuja ja eikös näiden vanhempien :moto: kanssa olisi
tarkoitus vähän niinkuin pelailla itse. näin olen ajatellut...

Kirjoittaja:  ritiavanne [ Ke Helmi 01, 2006 09:22 ]
Viestin otsikko: 

No joo...

Jos pyöräsi pelittää, eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä -niin gasoja tankkiin ja menoksi het kun siltä tuntuu. Jos aikeissa on mennä pintaa syvemmälle, niin varaudu siihen et eekkuja on palanu, ennenkuin olet pinnalla taas... ( turha purkaa, jossei uusi kaluja )
Normi kujeet ennen ajokautta.. suodattimet, öljyt ja tulpat uusiin sekä rasvaa sinne minne sopii... ;D

Kirjoittaja:  Raato [ Ke Helmi 01, 2006 09:50 ]
Viestin otsikko: 

Riti A. Vanne kirjoitti:
No joo...

Jos pyöräsi pelittää, eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä -niin gasoja tankkiin ja menoksi het kun siltä tuntuu. Jos aikeissa on mennä pintaa syvemmälle, niin varaudu siihen et eekkuja on palanu, ennenkuin olet pinnalla taas... ( turha purkaa, jossei uusi kaluja )
Normi kujeet ennen ajokautta.. suodattimet, öljyt ja tulpat uusiin sekä rasvaa sinne minne sopii... ;D

Joo, ylimääräisistä äänistä sen verran, että tyhjäkäymmillä kuuluvasta kolinasta ei kannata huolestua, jos se häviää kierrosten noustessa yli 1500:n. Se on kytkinkehä, joka siellä kertoo olevansa pelissä mukana :P Kytkinkehän nykäyksenvaimennus on järjestetty kumityynyillä, jotka kovettuvat ja kutistuvat lämmön ja öljyn vaikutuksesta. Noita tyynyjä ei saa erikseen eli olisi uusittava koko kytkinkehä, joka maksaa maltaita - ja kolina alkaa uudelleen todella nopeasti. Joten tuohon kolinaan on vain totuttava - se on keskari-Kawan ominaisuus 8) Kolinaa saa vähennettyä, kun säätää tyhjäkäynnin hieman korkeammalle kuin tehdas suosittelee eli noin 1300 - 1500 rpm:ään sekä varmistaa, että kaasarit ovat synkassa.

Kirjoittaja:  VOGON [ Ke Helmi 01, 2006 13:56 ]
Viestin otsikko: 

Joo... Kawan kone pitää oman saundinsa, joka kertoo, että kaikki osat liikkuu! ;D
Ilmoita, kun haluat kaasarit synkata, niin tuon mittarin... 8)

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Helmi 01, 2006 15:49 ]
Viestin otsikko: 

Venttiilivälykset tuosta on aika helppo mitata. Säätö on paininkuppien alapuolisilla paloilla, palan vaihtaminen vaatii nokka-akselin irroituksen ja vaihtopaloja tarpeen mukaan. Tuo palasäätö kestää kyllä pitkään säädöissään, kun on säädetty kohdalleen. Säädöntarveväli on ainakin 20000 kilsan verran, 10000 km välein välysten tarkistus.

Kirjoittaja:  isi [ Pe Helmi 03, 2006 20:15 ]
Viestin otsikko: 

kiitos kuomat...
osaan kyllä jo aavistaa, että tulen olemaan jonkin asteinen kysely automaatti täällä voorumilla. Mutta ei auta, pakko kysellä kun ei kerta tiedä viellä... :''
kevättä odotellessa :twisted:
noi hymiöt on kyllä sitten tosi kivoja :D

Kirjoittaja:  ästee [ Pe Helmi 03, 2006 20:27 ]
Viestin otsikko: 

Jim Goose kirjoitti:
Venttiilivälykset tuosta on aika helppo mitata. Säätö on paininkuppien alapuolisilla paloilla, palan vaihtaminen vaatii nokka-akselin irroituksen ja vaihtopaloja tarpeen mukaan. Tuo palasäätö kestää kyllä pitkään säädöissään, kun on säädetty kohdalleen. Säädöntarveväli on ainakin 20000 kilsan verran, 10000 km välein välysten tarkistus.


onks 7 pätkässä eri tsydeemi kun esim st:ssä?? eli nokalla kuppi alas ja lukitaan se sillä erik. töökalulla(joka maksaa jotain reilu 60£ tai jotai) ja jonka kuka tahasa tekee ite ja esijm pinseteillä pala pois ja uus tilalle..eiks eoo niin?

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Helmi 03, 2006 20:37 ]
Viestin otsikko: 

ästee kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Venttiilivälykset tuosta on aika helppo mitata. Säätö on paininkuppien alapuolisilla paloilla, palan vaihtaminen vaatii nokka-akselin irroituksen ja vaihtopaloja tarpeen mukaan. Tuo palasäätö kestää kyllä pitkään säädöissään, kun on säädetty kohdalleen. Säädöntarveväli on ainakin 20000 kilsan verran, 10000 km välein välysten tarkistus.


onks 7 pätkässä eri tsydeemi kun esim st:ssä?? eli nokalla kuppi alas ja lukitaan se sillä erik. töökalulla(joka maksaa jotain reilu 60£ tai jotai) ja jonka kuka tahasa tekee ite ja esijm pinseteillä pala pois ja uus tilalle..eiks eoo niin?


Juu näin ovat erinlaiseksi tehneet Z 650/750 mallissa tuon palasäädön. Raatohan muutti monesta pelistään tuon kupin alapuolisen palasysteemin Z1 tyyliseksi yläpuoliseksi paloiksi. Vaatii kuppien lisäksi jousien yläprikat Z1 mallista.
Uudempi erikoistyökalu tuohon Z1 malliseen koneen palanvaihtoon on 2-osainen. Siinä on kiilaosa, jossa on nuppi painamista varten. Tuolla kiilataan nokan ja kupin väliin noin 10 mm rako, johon ujutetaan ohut pidikerauta kupin reunan ja nokan väliin ja sitten liutetaan kiilaa poispäin, kunnes pidikerauta jää nalkkiin tuohon väliin ja säätöpalan pääsee kampeamaan vaikka tuolla kiilalla kupin reunauraa apuna käyttäen josta nosto vaikka pinseteillä tai ohuella magneetilla.

Kirjoittaja:  Raato [ La Helmi 04, 2006 01:40 ]
Viestin otsikko: 

Jim Goose kirjoitti:
Juu näin ovat erinlaiseksi tehneet Z 650/750 mallissa tuon palasäädön. Raatohan muutti monesta pelistään tuon kupin alapuolisen palasysteemin Z1 tyyliseksi yläpuoliseksi paloiksi. Vaatii kuppien lisäksi jousien yläprikat Z1 mallista.
Uudempi erikoistyökalu tuohon Z1 malliseen koneen palanvaihtoon on 2-osainen. Siinä on kiilaosa, jossa on nuppi painamista varten. Tuolla kiilataan nokan ja kupin väliin noin 10 mm rako, johon ujutetaan ohut pidikerauta kupin reunan ja nokan väliin ja sitten liutetaan kiilaa poispäin, kunnes pidikerauta jää nalkkiin tuohon väliin ja säätöpalan pääsee kampeamaan vaikka tuolla kiilalla kupin reunauraa apuna käyttäen josta nosto vaikka pinseteillä tai ohuella magneetilla.

Joo, niin on tullut tehtyä tuo muutos moneen keskariin ja niin se on tehty GeeTeehenkin (kiitti Hannulle osien hommaamisesta). Pikkuisen himottaisi tehdä muutos myös Turboon, kun saisi vain tarvittavat osat jostain edullisesti! Jiikoo?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/