Oli tossa iltalukemisena Suomen Autohistoriallisen Klubin jäsenlehti Automobiili 1/07. Oikein piti välillä tupakille lähteä, ja vapinan tauottua koneelle tekemään pikku referaattia. Tässäpä SA-HK:n Teknisen Valiokunnan ratkaisuja parissa MA-asiassa:
" -72 Kontio Sisu -paloauto on yhteisön omistuksessa. Voisiko auto olla museorekisterissä palvellessaan päivystävänä paloautona kilpailutapahtumissa?
- Museoajoneuvon käyttö paloautona
ei ole Valiokunnan mielestä hyväksyttävää."
Oma kommentti: Mielestäni esim. historic-kisoihin ei paremmin hyväksyttävää paloautoa voisi kukaan keksiä! Mutta ei, pussihousuporukallehan se ei sovi. Jokuhan voisi vaikka hyötyä moisesta! Ainakin saattaisi koitua hyviä fiiliksiä. Jo(i)llekin...
"Voiko MA-rekisteröidyn moottoripyörän tehoa alentaa (=kuristaa)? Perusteluna,
ettei omistaja muuten voi ajaa pyörällään ajokorttiluokkansa takia.
- Valiokunta päätti, että muutokset museoajoneuvoon eivät ole mahdollisia."
Voi herramunjee! Ehkä parempi olla kommentoimatta...
Ja vielä: "Datsun Finn -72:n kori on vaihdettu uutena vaurioituneen tilalle (autovero maksettu), autossa on 2 alustanumeroa. Voiko MA-rekisteröidä?
- Valiokunta vetoaa ajoneuvolain pykälään 24, ja toteaa ettei em. ajoneuvoa voi hyväksyä museoajoneuvoksi vain osittaiseen alkuperäisyyteen vedoten. Toteaa kuitenkin, että Ajoneuvohallinnolta voi anoa erivapautta MA-hyväksyntään..."
Voihan nää olla tänne kuulumattomia juttuja, mutta ovatpahan ainakin jonkinmoisia esimerkkejä eri kerhojen suhtautumisesta jäsenistöönsä...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)