Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Heinä 03, 2024 08:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: japsirauta
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 14:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
onkos teillä minkälaisia kokemuksia herrasen myymistä pyöristä.....

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 16:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Yleensä 20 vuotta vanhoissa pyörissä tulee iän myötä omat ongelmansa, vaikkei mittarissa kilsoja paljon olisikaan. Kumiosat kärsivät koneen sisällä ja ulkona pitkään seisomisesta. Samat bensat, öljyt ja jarrunesteet pitkään sisällä olleina jättävät jälkensä. Suomipelit ovat samana aikana saanneet jengaa matkamittariin jo useita kierroksia, joten niiden kuluminen on erinlaista, enempi käytön jälkeä. Paha sanoa, kumpi on pahempi, pelit tuntuvat toimivat kumminkin molemmissa tapauksissa.
Mitenkään yleistämättä Japsiraudan pelit ovat vähemmällä käytöllä olleita pyöriä, joissakin yksilöissä näkyy selviä päivityksiä tehdyn joihinkin osiin.
Mutta se onko niiden hinta/laatu suhde kohdallaan, pitää jokaisen vetää omassa päässään johonkin. Pitää kysyä itseltään haluaako valmiin pyörän vähän ajettuna vai haluaako itse rakentaa pelin mieleisekseen, rahaahan niihin saa kyllä uppoamaan. Ilmaiseksi niitä ei ulkomailta myyntimielessä varmaan tuo kukaan, se on varma.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 17:00 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Kawakerhon jäsenistöstä löytyy useampia Kawakuskeja, jotka kurvailevat Turusta hankitulla klassikolla. Joku voisi kertoa kokemuksistaan!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 19:36 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
olen ostanut 2 pyörää wingin ja tän poliisi pyörän ja ehkä on vain sattumaa mutta minun kohdalla on ollut huonoa tuuria moottorien kanssa
wingin koneen herranen hoiti kohtuu asiallisesti vaihtoi kolari pyörästä koneen mutta kun poliisi kawan kone oli erittäin huono kuntoinen ajokuntoinen ajoin turusta kokkolaan 500km kon rupes rallattamaan ajattelin jakoketjun kiristäjää mutta löytyi paljon huonompaa herranen sanoi että 5000e museo pyörissä saattaa löytyä yllätyksiä eikä suostunut maksamaan remontista mitään. vähän otti kupoliin mutta nyt kone käy ja toimii hyvin voihan ola että on huonoa tuuria ehkä.......

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 19:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Toissatalvena kävin siellä pyörää katselemassa,
mutta kyseisessä tapauksessa hinta ja laatu oli kovasti kaukana toisistaan.
Päätin malttaa katsella pyöriä mielummin muualta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 20:50 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 20:09
Viestit: 16
Paikkakunta: Lappeenranta
Niihin Herrasen "sisäänajettuihin"kannattaa suhtautua varauksella. ps.kokemusta on.

_________________
katosiko kawasaki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 08:17 
Poissa

Liittynyt: La Marras 25, 2006 18:23
Viestit: 24
Paikkakunta: Ruokolahti
Pyörien laadusta en osaa sanoa,mutta jos myyjän asenne on niin ylimielinen kun sille kerran soitin,niin saa kyllä pitää pyöränsä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 09:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:27
Viestit: 23
Yhdyn edelliseen!...Juuri tuollainen esiintyminen on varsin tyypillistä kyseiselle "Herralle"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 09:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1172
Paikkakunta: Imatra
pate kirjoitti:
Pyörien laadusta en osaa sanoa,mutta jos myyjän asenne on niin ylimielinen kun sille kerran soitin,niin saa kyllä pitää pyöränsä.


Yhdyn edelliseen myös yhtä pyörää kävin katsomassa ja se ei ollut kuitenkaan alkuperäinen vaan kaaduttu ja sit paukku maalilla fixailtu kohdalleen, ja kerran yhtä pakoputkistoa kyselessäni yritin tinkiä ja sieltä tuli vastaus osta jostain muualta jos ei hinta miellytä :evil:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 10:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
yksi hauska homma on japsiraudan mr katsastetu pyörät jos olisin oman pyörän meilläpäin ajanut mr kats olisin kyllä joutunut pitkän muutos listan kans lähteä kotia.miten tuon mun pyörän kans joudunko käyttää sit 2 vuoden päästä konttorilla ku se on mun nimiin mr katsastettu olen kuullut monta eri mielipidettä että mr katsastusta ei tehdä vaan tarkastettais pyörä et se on samassa kunnossa kun mr todistuksen kuvassa ja tämän toimen piteen tekee tavallinen kats.mies

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 10:29 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 19:05
Viestit: 12
Paikkakunta: Riihimäki
Kuten Goose heittää vanhoista peleistä, että kumiosapuoli kypsyy pelkästä ajasta. Lisäksi toteasin vastaavanlaisen "tuontipyörän", joskin eri tuontina, jokunen vuosi sitten hankkineena, että myöskin rautapuoli hyytyy. Käyttämättömänä olevassa pelissä näyttäisi myös nokka-akseleiden koneistetut yläpinnat syöpyvän (ryöttänen rasva ei suojaa näitä yläpuolisia pintoja). Rullalaakereihin tulee vanhoissa palamisjätteillä hapatetuissa öljyssä (rikkihappovaikutus) syöpymisrokkoa. Juuri pitkistä öljyjen vaihtoväleistä johtuen. Männänrenkaat väsyy (ponnevoima hukassa) vaikka välykset vielä olisikin ok. Siis jonkin asteiseen öljynsyöntiin on syytä varautua, kun rasvarenkaat eivät toimi ja puristerenkaat hapettuneet. Rasva ei siis katoa pelkästään vuotavien venavarsikumien vaan myös raudan välistä vuotamisen vuoksi. Lisäksi on hyvä tiedostaa, että putkirunkopyörissä ei runkokaan ole ikuinen (sisäpuolinen korro) jos säilytystilan lämmöt eivät ole olleet riittävän lämpööset ja kuivat.

Kumiosien uusiminen on puhtaasti ajasta johtuvaa, mutta suomi-pohjaisella raudalla samoilla km-lukemilla tuskin vastaavia uusimistarpeita po. syistä. Pyörät ovat tietty yksilöitä ja hyvä yksilö kannattaa hankkia silloin kun on sellainen saatavissa mitä hakee ja tiedostaa mahdolliset remonttitarpeet jo lähdössä (tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin). Asiallisen huollon myötä säilyvät kuitenkin isältä pojalle. Ajetut kilometrit eivät sinällään ole näissä enää määrääviä, käyttö, huolto ja säilytys sitä vastoin ovat.

_________________
- voima määrää lähtösuunnan, mutta
laatu pelin keston -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 16:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
jope kirjoitti:
yksi hauska homma on japsiraudan mr katsastetu pyörät jos olisin oman pyörän meilläpäin ajanut mr kats olisin kyllä joutunut pitkän muutos listan kans lähteä kotia.miten tuon mun pyörän kans joudunko käyttää sit 2 vuoden päästä konttorilla ku se on mun nimiin mr katsastettu olen kuullut monta eri mielipidettä että mr katsastusta ei tehdä vaan tarkastettais pyörä et se on samassa kunnossa kun mr todistuksen kuvassa ja tämän toimen piteen tekee tavallinen kats.mies


Miksi 2 vuoden päästä? väli tarkastusta ei taida kyllä olla,jos ei omistaja vaihdu.
Sori poikkesin aiheesta. :oops:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 18:33 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
joku sano et on ja hoku sano et ei o välitarkastusta

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 19:28 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 775
Paikkakunta: Vihtu
En minä ainakaan ole tarkastuttanut enää omistajanvaihdoksessa kun MR-tarkastaja sanoi viimevuonna ettei tartte. Ylimääräistä byrokratiaa se olikin.
:roll:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Viimeksi muokannut JIMJAK päivämäärä Ma Huhti 30, 2007 00:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2007 19:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Nyt ekan kerran tuli miulle tietooon että JIM on tarkastaja tällai se menee kun on keravalta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 00:23 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 775
Paikkakunta: Vihtu
Korjasin textiä ettei tule väärinkäsittelyjä...

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 04:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
omistajan vaihdoksessa pitäisi käyttää museotarkastajilla... tai sitten ei, riippuen ehkä tarkastajista vai lieneekö siis nykykäytäntö??
samalla omistajalla pysyvä ämärrä museotarkastajien luo 7 vuoden välein.
katsastusviranomainen ei liity museotarkastukseen millään tavoin, ainoastaan kun käy pyörän museorekisteröimässä omiin nimiinsä joutuu käymään konttorilla, kuten minkä ajoneuvon rekisteröinnissä tahansa.
kats. viranomainen katsoo vain runkonumeron... näin mulle kävi, kiersi pyörän, kattoi numin ja sano, et onpa hieno peli...

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 09:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
kiitoksia neuvoista

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 20:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
ritiavanne kirjoitti:
omistajan vaihdoksessa pitäisi käyttää museotarkastajilla... tai sitten ei, riippuen ehkä tarkastajista vai lieneekö siis nykykäytäntö??
samalla omistajalla pysyvä ämärrä museotarkastajien luo 7 vuoden välein.

Ei tarvii enää missään välissä käydä näyttämässä. Ei 7 vuoden, eikä omistajavaihdoksen takia. Oli aikasemmin 8 vuoden välein, ei enää.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 14:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 10:33
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
Yhden pyörän olen Herraselta ostanut. Vähän yksioikoinen kaveri puhelimessa, mutta naamakkain - ja huomattuaan, että sälli onkin ihan oikeasti tekemässä kauppaa, eikä vain taivastelemassa - oikeinkin asiallinen mies.

Eihän se Triple mikään kukkanen ollut museokilvestään huolimatta, mutta hinnastakin päästiin hyvin yhteisymmärrykseen ja samaan kauppaan sisältyi pyörän kuljetus Stadiin.

Eli ainakin meikäläinen tekisi Herrasen kanssa kauppaa uudemmankin kerran.

Ja mitä museokatsastukseen ja sen uusimiseen tulee, niin kerran museopyöräksi katsastettu on sitten museopyörä maailman tappiin saakka. Ilman mitään uusintakatsastuksia.

Jos kohta kun noita "museokatsastettuja" kun nykyään katselee, niin omistajanvaihdoskatsastus olisi kyllä monasti paikallaan - jopa suositeltavaa...

_________________
# The Kawasaki Triple - The Antichrist of Motorcycles #


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 16:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
olen samaa mieltä ottä omistajan vaihdon yhteydessä olisi tarkastus

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Herrasen pyöristä
ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2007 14:37 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 21:04
Viestit: 22
Paikkakunta: Vantaa
Itse ostin Herraselta museokatsastetun LTD:n ja kyllä minun pitää sanoa että kyllä siinä on paljon asiaa mikä ei ollut ihan alkuperäistä. Ilmeisesti siis museokatsastuksen taso vaihtelee paljon eri paikkakunnilla. Oma pyöräni oli maalattu v.77 näköiseksi mutta runkonumeron perusteella se on B2 -78. Jos haluan muuttaa pyörää alkuperäisemmäksi, maalauttaa sen alkuperäis väriseksi minun tarvitsee se ilmeisesti museokatsastaa kokonaan uudelleen?
Minun pitää kyllä lopuksi sanoa, ettei Herranen kyllä harhauttanutkaan minua näissä asioissa enkä itse kuvitellutkaan ostaneeni viimeisen päälle museoitua pyörää vaan pyörän josta voi sellaisen kohtuu työllä tehdä kun niin haluaa.

_________________
KZ1000B2


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com