Kawazi.Net
https://kawazi.net/forum/

japsirauta
https://kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=1867
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jope [ La Huhti 28, 2007 14:22 ]
Viestin otsikko:  japsirauta

onkos teillä minkälaisia kokemuksia herrasen myymistä pyöristä.....

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Huhti 28, 2007 16:56 ]
Viestin otsikko: 

Yleensä 20 vuotta vanhoissa pyörissä tulee iän myötä omat ongelmansa, vaikkei mittarissa kilsoja paljon olisikaan. Kumiosat kärsivät koneen sisällä ja ulkona pitkään seisomisesta. Samat bensat, öljyt ja jarrunesteet pitkään sisällä olleina jättävät jälkensä. Suomipelit ovat samana aikana saanneet jengaa matkamittariin jo useita kierroksia, joten niiden kuluminen on erinlaista, enempi käytön jälkeä. Paha sanoa, kumpi on pahempi, pelit tuntuvat toimivat kumminkin molemmissa tapauksissa.
Mitenkään yleistämättä Japsiraudan pelit ovat vähemmällä käytöllä olleita pyöriä, joissakin yksilöissä näkyy selviä päivityksiä tehdyn joihinkin osiin.
Mutta se onko niiden hinta/laatu suhde kohdallaan, pitää jokaisen vetää omassa päässään johonkin. Pitää kysyä itseltään haluaako valmiin pyörän vähän ajettuna vai haluaako itse rakentaa pelin mieleisekseen, rahaahan niihin saa kyllä uppoamaan. Ilmaiseksi niitä ei ulkomailta myyntimielessä varmaan tuo kukaan, se on varma.

Kirjoittaja:  Mosanmasa [ La Huhti 28, 2007 17:00 ]
Viestin otsikko: 

Kawakerhon jäsenistöstä löytyy useampia Kawakuskeja, jotka kurvailevat Turusta hankitulla klassikolla. Joku voisi kertoa kokemuksistaan!

Kirjoittaja:  jope [ La Huhti 28, 2007 19:36 ]
Viestin otsikko: 

olen ostanut 2 pyörää wingin ja tän poliisi pyörän ja ehkä on vain sattumaa mutta minun kohdalla on ollut huonoa tuuria moottorien kanssa
wingin koneen herranen hoiti kohtuu asiallisesti vaihtoi kolari pyörästä koneen mutta kun poliisi kawan kone oli erittäin huono kuntoinen ajokuntoinen ajoin turusta kokkolaan 500km kon rupes rallattamaan ajattelin jakoketjun kiristäjää mutta löytyi paljon huonompaa herranen sanoi että 5000e museo pyörissä saattaa löytyä yllätyksiä eikä suostunut maksamaan remontista mitään. vähän otti kupoliin mutta nyt kone käy ja toimii hyvin voihan ola että on huonoa tuuria ehkä.......

Kirjoittaja:  Mr.Saki [ La Huhti 28, 2007 19:45 ]
Viestin otsikko: 

Toissatalvena kävin siellä pyörää katselemassa,
mutta kyseisessä tapauksessa hinta ja laatu oli kovasti kaukana toisistaan.
Päätin malttaa katsella pyöriä mielummin muualta.

Kirjoittaja:  jonni [ La Huhti 28, 2007 20:50 ]
Viestin otsikko: 

Niihin Herrasen "sisäänajettuihin"kannattaa suhtautua varauksella. ps.kokemusta on.

Kirjoittaja:  pate [ Su Huhti 29, 2007 08:17 ]
Viestin otsikko: 

Pyörien laadusta en osaa sanoa,mutta jos myyjän asenne on niin ylimielinen kun sille kerran soitin,niin saa kyllä pitää pyöränsä.

Kirjoittaja:  tuplaR [ Su Huhti 29, 2007 09:04 ]
Viestin otsikko: 

Yhdyn edelliseen!...Juuri tuollainen esiintyminen on varsin tyypillistä kyseiselle "Herralle"

Kirjoittaja:  JAMPPERI [ Su Huhti 29, 2007 09:31 ]
Viestin otsikko: 

pate kirjoitti:
Pyörien laadusta en osaa sanoa,mutta jos myyjän asenne on niin ylimielinen kun sille kerran soitin,niin saa kyllä pitää pyöränsä.


Yhdyn edelliseen myös yhtä pyörää kävin katsomassa ja se ei ollut kuitenkaan alkuperäinen vaan kaaduttu ja sit paukku maalilla fixailtu kohdalleen, ja kerran yhtä pakoputkistoa kyselessäni yritin tinkiä ja sieltä tuli vastaus osta jostain muualta jos ei hinta miellytä :evil:

Kirjoittaja:  jope [ Su Huhti 29, 2007 10:05 ]
Viestin otsikko: 

yksi hauska homma on japsiraudan mr katsastetu pyörät jos olisin oman pyörän meilläpäin ajanut mr kats olisin kyllä joutunut pitkän muutos listan kans lähteä kotia.miten tuon mun pyörän kans joudunko käyttää sit 2 vuoden päästä konttorilla ku se on mun nimiin mr katsastettu olen kuullut monta eri mielipidettä että mr katsastusta ei tehdä vaan tarkastettais pyörä et se on samassa kunnossa kun mr todistuksen kuvassa ja tämän toimen piteen tekee tavallinen kats.mies

Kirjoittaja:  GeoMan [ Su Huhti 29, 2007 10:29 ]
Viestin otsikko: 

Kuten Goose heittää vanhoista peleistä, että kumiosapuoli kypsyy pelkästä ajasta. Lisäksi toteasin vastaavanlaisen "tuontipyörän", joskin eri tuontina, jokunen vuosi sitten hankkineena, että myöskin rautapuoli hyytyy. Käyttämättömänä olevassa pelissä näyttäisi myös nokka-akseleiden koneistetut yläpinnat syöpyvän (ryöttänen rasva ei suojaa näitä yläpuolisia pintoja). Rullalaakereihin tulee vanhoissa palamisjätteillä hapatetuissa öljyssä (rikkihappovaikutus) syöpymisrokkoa. Juuri pitkistä öljyjen vaihtoväleistä johtuen. Männänrenkaat väsyy (ponnevoima hukassa) vaikka välykset vielä olisikin ok. Siis jonkin asteiseen öljynsyöntiin on syytä varautua, kun rasvarenkaat eivät toimi ja puristerenkaat hapettuneet. Rasva ei siis katoa pelkästään vuotavien venavarsikumien vaan myös raudan välistä vuotamisen vuoksi. Lisäksi on hyvä tiedostaa, että putkirunkopyörissä ei runkokaan ole ikuinen (sisäpuolinen korro) jos säilytystilan lämmöt eivät ole olleet riittävän lämpööset ja kuivat.

Kumiosien uusiminen on puhtaasti ajasta johtuvaa, mutta suomi-pohjaisella raudalla samoilla km-lukemilla tuskin vastaavia uusimistarpeita po. syistä. Pyörät ovat tietty yksilöitä ja hyvä yksilö kannattaa hankkia silloin kun on sellainen saatavissa mitä hakee ja tiedostaa mahdolliset remonttitarpeet jo lähdössä (tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin). Asiallisen huollon myötä säilyvät kuitenkin isältä pojalle. Ajetut kilometrit eivät sinällään ole näissä enää määrääviä, käyttö, huolto ja säilytys sitä vastoin ovat.

Kirjoittaja:  Tero k [ Su Huhti 29, 2007 16:54 ]
Viestin otsikko: 

jope kirjoitti:
yksi hauska homma on japsiraudan mr katsastetu pyörät jos olisin oman pyörän meilläpäin ajanut mr kats olisin kyllä joutunut pitkän muutos listan kans lähteä kotia.miten tuon mun pyörän kans joudunko käyttää sit 2 vuoden päästä konttorilla ku se on mun nimiin mr katsastettu olen kuullut monta eri mielipidettä että mr katsastusta ei tehdä vaan tarkastettais pyörä et se on samassa kunnossa kun mr todistuksen kuvassa ja tämän toimen piteen tekee tavallinen kats.mies


Miksi 2 vuoden päästä? väli tarkastusta ei taida kyllä olla,jos ei omistaja vaihdu.
Sori poikkesin aiheesta. :oops:

Kirjoittaja:  jope [ Su Huhti 29, 2007 18:33 ]
Viestin otsikko: 

joku sano et on ja hoku sano et ei o välitarkastusta

Kirjoittaja:  JIMJAK [ Su Huhti 29, 2007 19:28 ]
Viestin otsikko: 

En minä ainakaan ole tarkastuttanut enää omistajanvaihdoksessa kun MR-tarkastaja sanoi viimevuonna ettei tartte. Ylimääräistä byrokratiaa se olikin.
:roll:

Kirjoittaja:  Kutos-z [ Su Huhti 29, 2007 19:38 ]
Viestin otsikko: 

Nyt ekan kerran tuli miulle tietooon että JIM on tarkastaja tällai se menee kun on keravalta?

Kirjoittaja:  JIMJAK [ Ma Huhti 30, 2007 00:23 ]
Viestin otsikko: 

Korjasin textiä ettei tule väärinkäsittelyjä...

Kirjoittaja:  ritiavanne [ Ma Huhti 30, 2007 04:57 ]
Viestin otsikko: 

omistajan vaihdoksessa pitäisi käyttää museotarkastajilla... tai sitten ei, riippuen ehkä tarkastajista vai lieneekö siis nykykäytäntö??
samalla omistajalla pysyvä ämärrä museotarkastajien luo 7 vuoden välein.
katsastusviranomainen ei liity museotarkastukseen millään tavoin, ainoastaan kun käy pyörän museorekisteröimässä omiin nimiinsä joutuu käymään konttorilla, kuten minkä ajoneuvon rekisteröinnissä tahansa.
kats. viranomainen katsoo vain runkonumeron... näin mulle kävi, kiersi pyörän, kattoi numin ja sano, et onpa hieno peli...

Kirjoittaja:  jope [ Ma Huhti 30, 2007 09:16 ]
Viestin otsikko: 

kiitoksia neuvoista

Kirjoittaja:  Jarru [ Ma Huhti 30, 2007 20:53 ]
Viestin otsikko: 

ritiavanne kirjoitti:
omistajan vaihdoksessa pitäisi käyttää museotarkastajilla... tai sitten ei, riippuen ehkä tarkastajista vai lieneekö siis nykykäytäntö??
samalla omistajalla pysyvä ämärrä museotarkastajien luo 7 vuoden välein.

Ei tarvii enää missään välissä käydä näyttämässä. Ei 7 vuoden, eikä omistajavaihdoksen takia. Oli aikasemmin 8 vuoden välein, ei enää.

Kirjoittaja:  Mr. Miller [ Ti Touko 01, 2007 14:23 ]
Viestin otsikko: 

Yhden pyörän olen Herraselta ostanut. Vähän yksioikoinen kaveri puhelimessa, mutta naamakkain - ja huomattuaan, että sälli onkin ihan oikeasti tekemässä kauppaa, eikä vain taivastelemassa - oikeinkin asiallinen mies.

Eihän se Triple mikään kukkanen ollut museokilvestään huolimatta, mutta hinnastakin päästiin hyvin yhteisymmärrykseen ja samaan kauppaan sisältyi pyörän kuljetus Stadiin.

Eli ainakin meikäläinen tekisi Herrasen kanssa kauppaa uudemmankin kerran.

Ja mitä museokatsastukseen ja sen uusimiseen tulee, niin kerran museopyöräksi katsastettu on sitten museopyörä maailman tappiin saakka. Ilman mitään uusintakatsastuksia.

Jos kohta kun noita "museokatsastettuja" kun nykyään katselee, niin omistajanvaihdoskatsastus olisi kyllä monasti paikallaan - jopa suositeltavaa...

Kirjoittaja:  jope [ Ti Touko 01, 2007 16:44 ]
Viestin otsikko: 

olen samaa mieltä ottä omistajan vaihdon yhteydessä olisi tarkastus

Kirjoittaja:  timo [ Pe Touko 11, 2007 14:37 ]
Viestin otsikko:  Herrasen pyöristä

Itse ostin Herraselta museokatsastetun LTD:n ja kyllä minun pitää sanoa että kyllä siinä on paljon asiaa mikä ei ollut ihan alkuperäistä. Ilmeisesti siis museokatsastuksen taso vaihtelee paljon eri paikkakunnilla. Oma pyöräni oli maalattu v.77 näköiseksi mutta runkonumeron perusteella se on B2 -78. Jos haluan muuttaa pyörää alkuperäisemmäksi, maalauttaa sen alkuperäis väriseksi minun tarvitsee se ilmeisesti museokatsastaa kokonaan uudelleen?
Minun pitää kyllä lopuksi sanoa, ettei Herranen kyllä harhauttanutkaan minua näissä asioissa enkä itse kuvitellutkaan ostaneeni viimeisen päälle museoitua pyörää vaan pyörän josta voi sellaisen kohtuu työllä tehdä kun niin haluaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/