Kawazi.Net
https://kawazi.net/forum/

Kuinka vanhalla Kawasakilla ajelet ?
https://kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=138
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Joulu 31, 2005 16:28 ]
Viestin otsikko:  Kuinka vanhalla Kawasakilla ajelet ?

Täälläkin porukka ajelee sekä uusilla että vanhoilla Kawoilla. Minkä ikäisellä kalustolla ollaan liikkeellä? Osalla on sekä vanhaa ja uutta Kawaa sekaisin, jopa muitakin merkkejä. Pääasiallista harrastepyörän ikäjakaumaa tässä kysytään. Kerro, onko muitakin pelejä käytössä.
Aivan täydellistä mallivuosien mukaista lajitelmaa on tähän äänestykseen mahdoton saada 80-luvulla alkaneen eri mallien runsauden vuoksi, esimerkit on laitettu malliston ison luokan mukaan, laita valintasi aikakauden mukaan.

Kirjoittaja:  JaL3 [ La Joulu 31, 2005 19:43 ]
Viestin otsikko: 

Tällä hetkellä ajossa on ZRX1200R -03 ja koto-Suomessa on ZX-12R -00 velipojalla säilytyksessä. Tulevaisuudessa ois tarkotus ostaa vähä vanhempaa peliä jonka vois saada vielä Suomessa rekisteröityäkin eli 80-luvun vehkeitä lähinnä.

Kirjoittaja:  tuplaR [ La Joulu 31, 2005 20:07 ]
Viestin otsikko: 

No mun kalustohan on vanhaa ja edustaa 60, 70 ja 80-lukua niin 2 kuin 4-tahtisiakin eri kokoja ja merkkejä, kaikki kylläkin japseja. Mutta jos nyt Kawoista puhutaan niin eipä ole meikäläisellä taaskaan asiaa noihin äänestyksiin. Se ainoa kun mulla on niin edustaa tota pienimpää ja unohdetuimpaa 2T-rintamaa. Vaan eipä taida tässäkään sakissa näiden pikku-Kawojen harrastajia pahemmin olla ainakaan mitä tosta juttujen määrästä tolla 2T-osastolla jotain voi päätellä.

Kirjoittaja:  ritiavanne [ La Joulu 31, 2005 20:22 ]
Viestin otsikko: 

Perrrkkkkkkle!
Jos tuo 900 on niin kuuninkas. niin IsoP täällä ajelee kuningattarella eli vm.-80 Z650F1 -ohjuksella!

Hyvää Uuttavuotta 2006 !!!

Kirjoittaja:  jukra [ Su Tammi 01, 2006 01:14 ]
Viestin otsikko: 

KZ650F vm -82 :moto: on ollut ajopyöränä keväästä -93 lähtien.

Kirjoittaja:  jiikoo [ Su Tammi 01, 2006 07:22 ]
Viestin otsikko: 

Z 750 P1 (GT 750) for sale :mrgreen:
Z 1100 A2

Molemmat vm. -82 ja ko. -84

Kirjoittaja:  rosso [ Su Tammi 01, 2006 15:53 ]
Viestin otsikko: 

GPZ 1000 RX -87 ollut kolme kesää/n.40 tkm ajopyöränä.

Z 1300 -83, vasta reilu 1000 km ajokokemusta.

Kirjoittaja:  JIMJAK [ Su Tammi 01, 2006 18:25 ]
Viestin otsikko: 

Z 900 1976, eli viimeinen 900-sarjalainen.

"Kakkosmopona" toimii sitten mustanpuhuva Z 1100 Spectre -83, eli Aave. Jonkinmoinen kardaani-custom-harvinaisuus, joka piti hakea Sveduista pari vuotta sitten.

Ysistä en luovu, mutta alkanut mietityttää ton Spectren vaihtaminen Polliisimalliin..?

:D

Kirjoittaja:  Hannu [ Su Tammi 01, 2006 18:56 ]
Viestin otsikko: 

Z1-73 ollut muutaman vuoden ajo ja harrastepelinä.
Rakenteilla Z1000 ST -79
Laatikoissa vm -51 500 cc väärän merkkinen

Kirjoittaja:  Jarru [ Su Tammi 01, 2006 20:02 ]
Viestin otsikko: 

Hannu kirjoitti:
Z1-73 ollut muutaman vuoden ajo ja harrastepelinä.
Rakenteilla Z1000 ST -79
Laatikoissa vm -51 500 cc väärän merkkinen

Ei -51 mallista väärän merkkistä olekkaan. - 52 malliin asti ne on helmiä, vaikka öljyä vuotaakin :P Kerro ihmeessä mikä paijja :?:

Kirjoittaja:  kawabata [ Ma Tammi 02, 2006 01:10 ]
Viestin otsikko: 

monen ikäistä on, siis kolmelta vuosikymmeneltä ja kahdelta vuosituhannelta ja -sadalta eli gpz1100A1 UT vm. 83 eläketuprorojektio turbio, zzr1100C3 vm. 92 rottapyörä kärpiö ja zx12rA1 vm 2000 jaa sirkiö eli ensimmäisiä yli 300 kmh kerholaisia vakiona, ko. peli on limited edition kawasaki racing green ja järjestysnumero 219. rajoittamaton nopeudeltaan ja tehoiltaan, miedosti ns. tuunattu kuten kärpiökin, hehiö.

listasta puuttuivat erikokoiset kawat ja erilaiset versiot, endurot, matkasohvat, kustomit, crossit jne. mutta päälinjat olivat nuo isot ja nopeat lippulaivakawiot.

Kirjoittaja:  Mr. Walker [ Ma Tammi 02, 2006 09:07 ]
Viestin otsikko: 

No niin, tuli vastattua "1972-1980 Z1 900 Superpyörien kuninkaan aikakausi" vaikka tallissa on tuo 73-mallinen H1 kans. Mutta kyllä Kingillä tulee enemmän ajettua.

Kirjoittaja:  miguelo [ Ma Tammi 02, 2006 10:20 ]
Viestin otsikko: 

Tuollaisella J-mallisarjan tekeleellä tulee vähät ajot kurvailtua (vm.82)
Hiukan harmittaa kun tuli hävitettyä tuo z1100-B2 pois, mutta.....
Hankin tilalle ho...n Cr-250-03:n "kuntoilupyöräksi" :oops:

Kirjoittaja:  ästee [ Ma Tammi 02, 2006 12:40 ]
Viestin otsikko: 

Hannu kirjoitti:
Z1-73 ollut muutaman vuoden ajo ja harrastepelinä.
Rakenteilla Z1000 ST -79
Laatikoissa vm -51 500 cc väärän merkkinen


samallaisella meikäkin kyhnää niinkyuin vaan työt antaa periks....ideoita siitä råttauksesta on jo p-ÄÄ kopassa jokusia.. saa nähhä mitkä niistä toteutuu....

Kirjoittaja:  route66 [ Ma Tammi 02, 2006 16:25 ]
Viestin otsikko: 

1.Z1000ST -80 ollut ajopyöränä kohta 21 vuotta, itte ajanut 160 tkm. 8)
2.Z1000ST -80 rakenteilla, johonkin suuntaan, ensiksi nyt kuitenkin kilpiin.
3.Zephyr 1100-94 toissakesänä Saksasta hankittu nyt km takana 12000...

Lisäksi tallissa 3 Jawaa, AWO, Pannonia, Honda 250 Elsinore, Trimaha jääratapyörä, ja muutama mopo....

Kirjoittaja:  kawa [ Ma Tammi 02, 2006 19:25 ]
Viestin otsikko: 

vielä toistaiseksi GPZ 900 R -86 ajettu 65000 km. :moto:

Kirjoittaja:  karju [ Ma Tammi 02, 2006 21:02 ]
Viestin otsikko: 

83 gpz 1100 :'' ja 03 Z1000 :twisted:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ma Tammi 02, 2006 22:08 ]
Viestin otsikko: 

Mulla on ajopelinä tuo vanha ikiliikkuja moottorisorvi Z 1000 ST -80. Hupiajossa oli jokunen vuosi sitten Z 1000 A2 -78 (nyttemmin kuohittuna pukilla jo vuosia) Mami ajelee Z 1000 MK II -79 (itse vielä haltijana siinä)
Eli täällä menee ajokit tuonne Kuninkaan Z1 aikakaudelle.

Kirjoittaja:  kapsu_zx10 [ Ti Tammi 03, 2006 09:42 ]
Viestin otsikko: 

Miulla siis kawan zx-10, mittarissa 99 tkm (josta omaa ajoa 60 tkm) sekä zx-12r, jolla 32.5 tkm (omaa ajoa 2 tkm).

Ensinmainittu vuodelta 1988 ja jälkimmäinen 2000.

Mikään ahkera pyöränvaihtaja en ole ollut, kun pöristely aloitettu jo 1988 ja nyt menossa vasta 3. & 4. pyörä (tosin välissä muutaman vuoden täydellinen varattomuus = opiskelutauko). Vrt. serkkupoika (birdie) jolla menossa 6. pyörä ja ajoa 6 kautta, eikä merkkiuskollisuuttakaan löydy, kun vaihtelee hondan ja yamahan välillä.

Mulla siis kymppiä ennen zxr-750 vm. 1989, joka pöllittiin ja tuota ennen hairahdus - suzuki gsx750es vm. 1983, joka myös sittemmin pöllittiin : )

kapsu

Kirjoittaja:  LUMI [ Ti Tammi 03, 2006 13:28 ]
Viestin otsikko: 

Tallista löytyy ZL 900 -85 joka on nyt mulla ajopyöränä ja kilometrejä on kertynyt 10300ml

Lisäksi löytyy toinen ZL900 -86 jossa mittarissa 2651ml ja enempää ei tulekkaan minun elinaikana :wink:

Sekä ZL 500 -86 jossa mittarissa jotain 43tkm jolla ei kyllä ole tullut ajettukaan moneen vuoteen

Kirjoittaja:  kawa [ To Tammi 05, 2006 14:52 ]
Viestin otsikko: 

no nyt meni sitten punanen ja vihree pillerin aamulla sekasin. :? eli menin
ja ostin SR 650 -83 ,on käyttöön otto vuosi,mutta rek.otteen mukaan mopo
on D4 (SR) elikkä Mikko Haarasen sivuilla se olisi -81 malli :roll: pyörä on tuotu 2000 Ruotsista.kilometrejä on kertynyt 71000 km.

Kirjoittaja:  Raato [ Pe Tammi 06, 2006 09:29 ]
Viestin otsikko: 

kawa kirjoitti:
no nyt meni sitten punanen ja vihree pillerin aamulla sekasin. :? eli menin
ja ostin SR 650 -83 ,on käyttöön otto vuosi,mutta rek.otteen mukaan mopo
on D4 (SR) elikkä Mikko Haarasen sivuilla se olisi -81 malli :roll: pyörä on tuotu 2000 Ruotsista.kilometrejä on kertynyt 71000 km.

Ensinnäkin onnea oivan keskari-Kawan hankinnan johdosta - ehkäpä ne pillerit menivätkin nyt oikein :P Kuten sieltä sivuiltani huomasit, D4 on viimeinen SR:n vuosimalli.

Kirjoittaja:  riepu [ Pe Tammi 06, 2006 10:41 ]
Viestin otsikko:  Onnittelut Kawalle!

Löysitpä aarteen=SR!!! Mä mitään pyöristä ymmärrä, mutta ajoin samaisella D4:lla, Sosolla, ja mitä mainioin pyörä matka-ajoon! Vääntöä löytyy eli vitosella saattaa lusmuilla keskikokoisen kaupungin halki vihreällä aallolla, ajoasento on leveän tangon vuoksi matkoilla kiva (ei puudu ranteet), ei ole liian painava (itse olen nostanut sen pystyyn kerran kellahtaessani), nätti kuin Robert Plant! Ainoa miinuspuoli on pieni tankki. No, en ole koskaan keppivetoisella ajanut, mutta ehkä toinen miinuspuoli on tuo ketju.

Todellinen asiantuntijalausunto oli tämä. :oops:

P.S. Ja lähteekin ihan riittävästi, eli älä laita kakkosta päälle ja runttaa kaasua pohjaan - pitää etsiä pää sen jälkeen. Nimim. kokeiltu on :roll:

Kirjoittaja:  kawa [ Pe Tammi 06, 2006 12:04 ]
Viestin otsikko: 

kiitosta vaan kyllähän pyörä on nätti toinen vaihtoehto oli tuo Zephyr 750 -91
mutta klassikko veti puoleensa enemmän ja täällä olleet kehut kyseistä pyörä mallista.onhan se ehkä hiukan laiskempi kun GPZ 900, mutta varmaan on kivempi ajaa ja herättää enemmän huomioo kun GPZ :jump: :moto:

Kirjoittaja:  Raato [ Pe Tammi 06, 2006 14:16 ]
Viestin otsikko: 

kawa kirjoitti:
kiitosta vaan kyllähän pyörä on nätti toinen vaihtoehto oli tuo Zephyr 750 -91
mutta klassikko veti puoleensa enemmän ja täällä olleet kehut kyseistä pyörä mallista.onhan se ehkä hiukan laiskempi kun GPZ 900, mutta varmaan on kivempi ajaa ja herättää enemmän huomioo kun GPZ :jump: :moto:

Ainakin Kawasaki-sisarusten (= Riepu & Raato) huomio on taattu 8)

Kirjoittaja:  Kwaakku [ Pe Tammi 06, 2006 17:32 ]
Viestin otsikko: 

-80 möhkö odottaa kesälaitumille pääsyä

Kirjoittaja:  lappis [ Ma Tammi 16, 2006 00:21 ]
Viestin otsikko: 

Zrx 1100 vm 2000 on nyt alla ja kolli aikoina oli gpz900r.Oli vaan turhan monta vuotta ilman mopoo välissä :''

Kirjoittaja:  Kimmo [ Su Tammi 22, 2006 05:42 ]
Viestin otsikko: 

Vaihtelee nuo ajopelit vähän sen mukaan mikä sattuu olemaan ajokunnossa. Täytyy tunnustaa että viime kesänä ajeltiin ainoastaan 998 Ducatilla. Der Zwölf oli edelleen telakalla, motissa semmoinen ns. isohuolto, plus pientä viritystä. Nyt siinäkin Projektissa on tapahtunut pientä liikehdintää, pitäisi palauttaa noi bussikuskit taas maanpinnalle. Osat alkaisi olemaan valmiina, ei puutu kuin inspiraatio.
Z1000R seisoi myös viime kauden. Ikuisuusprojekti eli kolaroitu Z1100R edistyi sen verran että pari viikkoa sitten saatiin runko oikaisemosta kotiin, sen jos saa ajokuntoo tällä vuosikymmenellä, niin ihme on.
Yksi mopo tuli hankittua viime vuonna lisää, Honda (hyi) SL 125 vm. 1978. Tuolla samaisella piikillä tuli aloitettua moottoriurheilu vuonna 1982, ainoa mopo (toivottavasti) millä on päästy sairaalaan ja rosikseen. Honda oli ollut samalla hepulla koko ajan jolle myin sen vuonna 1984, nyt kun sitä tarjottiin niin olihan se pakko ostaa takaisin. :)

Kirjoittaja:  mrfrost [ La Helmi 11, 2006 11:04 ]
Viestin otsikko: 

1000 ltd vm'79. :) Töihin joskus 68 pappiksella :wink:

Kirjoittaja:  Jarru [ La Helmi 11, 2006 11:15 ]
Viestin otsikko: 

"Kawasakien ikäjakautuma"
Z-Power, on jakanut Kawat:

67 -80 Classikot
80- > Modernit
Ei huono jako :? , vai :?

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/