Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Kesä 26, 2024 10:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2006 11:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Helou,

Eikös se ollut niin että vuosimallin -81 pyörä on viimeinen minkä saa vielä museorekkariin tällä 25-v. säännöllä? Eli 82-mallisella pitäisi odottaa vuoteen 2012, jolloin tulee 30v täyteen?

Tän käsityksen olen vmpk:n sivuilta saanut, mutta voimpahan olla väärässäkin.. Joku kauppailee myyntisivuilla vm. 82 mainostaen että "helpolla museopyöräksi 2007" (legendaarinen lause mutta siihen kantaa ottamatta....).

Siis omanikin on -82, sikäli kiinnostaa, ei muiden myyntilauseet...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2006 11:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1174
Paikkakunta: Vantaa
Käsittääkseni asia on tosiaankin niin,että -81 on viimeinen vuosimalli,jonka vanhalla 25 vuoden säännöllä museorekisteriin saa.Merkillistä kuinka esim. -65-mallin Jawalla 25 vuotta oli 25 vuotta ja siten riittävä ikä museorekisteriin saamiseksi,mutta uudemmalla japsilla 25 vuotta onkin 30 vuotta. No,oma syymme kun olemme vääräuskoisiksi ruvenneet.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2006 15:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
http://www.ake.fi/pdf/Museoajoneuvojen.pdf

Mitenkähän tuon nyt tulkitsisi :P Oisko -82 viellä museoitavissa :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2006 23:00 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 775
Paikkakunta: Vihtu
Jos -82 mallinen on todistettavasti valmistettu vuonna -81 niin mun käsityksen mukaan sen saa MR-ään vuonna 2007.
Eli 25 täyttä kalenterivuotta täytyy olla välissä.

Noi "helposti museorekisteriin" ilmoitukset herättää lähinnä säälinomaisia naurunpyrskähdyksiä.
;D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 09, 2006 07:13 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2622
Paikkakunta: Hattula
Toi ikämuutos on mielestäni ihan pers...
Ei tainnu päättäjillä olla kaikki kamarit lämpöisiä :?
Juttu on niinku AV mainitsikin että kyllä meitin Saaran Jaava ja mosse muttei
rakkareitten Kawat ja huo..ambulanssit... Ne ei vissiin ole kuullu että kansainvälisestikin kun
jollekin kikkareelle tulee ikää 25v niin se on antiikkiva :wink: ...
Kai ne pelkäs että muutkin kun meikä ajelee ympäri vuoden 40v wanhalla
kotelolla, ja eikä muuten ole tullut mieleenkään alkaa museoimaan 8) .
Ei siinä käsittääkseni valmistuessaan Torslandan tehtaalta loppuvuonna -65 ollut mainintaa:
Museoajoneuvo :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 09, 2006 13:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
Siis tämänhetkinen tilanne on:
Valmistusvuosi + 25 vuotta -> '81 + 25v, museoitavissa 1.1.2007 alkaen.
Näinollen '82 museoimismahdollisuus on 1.1.2008, mutta juuri tuolla päivämäärällä museoajoneuvoksi katsottavan kulkuneuvon ikä nousee 30 vuoteen...
Noin vinkkinä voinee sanoa, että jos esim. japsipyörä on ensirekisteröity Suomessa alkupuolella vuotta ( esim. omani 20.4.1980, mutta valmistuspvm. 29.10.1979 ) so kannattaa valmistenumin avulla selvittää "syntymäpäivä l. vuosi" joka siis muumioidessa ratkaisee...

...sano!

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 09, 2006 14:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
KooJii kirjoitti:
Toi ikämuutos on mielestäni ihan pers... Ei tainnu päättäjillä olla kaikki kamarit lämpöisiä :?
Juttu on niinku AV mainitsikin että kyllä meitin Saaran Jaava ja mosse muttei rakkareitten Kawat ja huo..ambulanssit... Ne ei vissiin ole kuullu että kansainvälisestikin kun jollekin kikkareelle tulee ikää 25v niin se on antiikkiva :wink: ...
Kai ne pelkäs että muutkin kun meikä ajelee ympäri vuoden 40v wanhalla
kotelolla...


Niinpä! Tuo museoiän korottamisesityshän tuli SAHK:n taholta, "väärinkäytösten lisääntymispelosta" kuulemma. Osa mobilistiväestä kun elää vielä Kekkoslovakian ja kabinettipäätösten aikaa. Kentän mielipidettä asiassa ei liiemmälti kyselty, saati sitten noudatettu. Muistaakseni luin jostain alan julkaisusta haastattelusta AKE:n silloisen pomon jopa sanoneen, ettei itse tuntisi tarvetta ikärajan tiukentamiseen, mutta koska harrastajat itse asian ongelmana kokevat, niin mikäs siinä... :shock:
Täytyypä tarkistella arkistoja, kun en täältä internetin ihmeellisestä maailmasta tahdo osata/ehtiä/viitsiä tietoja onkia. :x

Lähestulkoon pakollinen loppukevennys:
SPR:n ohjeet onnettomuuspaikalla toimimisesta:
"..Mitä paremmin olet varautunut onnettomuuden mahdollisuuteen, sitä helpompi sinun on toimia rauhallisesti ja säilyttää toimintakykysi.
Auttamistilanteessa parhaiten ensiapua taitava ottaa johtovastuun ammattiavun tuloon saakka.
Toimi näin:
1. Selvitä mitä on tapahtunut
Arvioi onnettomuuden vakavuus, selvitä onnettomuuspaikka ja loukkaantuneiden määrä
2. Tee hätäilmoitus numeroon 112
3. Estä lisäonnettomuudet
Varoita muuta liikennettä (hätävilkut, varoituskolmio)
Pelasta hengenvaarassa olevat
Estä palovaara, sammuta virta autosta
Muista oma turvallisuutesi..."

Katso myös opetusvideo aiheesta:
http://www.metacafe.com/watch/160815/a_bike_accident/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 23, 2006 21:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
terassi-tarzan kirjoitti:

Niinpä! Tuo museoiän korottamisesityshän tuli SAHK:n taholta, "väärinkäytösten lisääntymispelosta" kuulemma. Osa mobilistiväestä kun elää vielä Kekkoslovakian ja kabinettipäätösten aikaa. Kentän mielipidettä asiassa ei liiemmälti kyselty, saati sitten noudatettu. Muistaakseni luin jostain alan julkaisusta haastattelusta AKE:n silloisen pomon jopa sanoneen, ettei itse tuntisi tarvetta ikärajan tiukentamiseen, mutta koska harrastajat itse asian ongelmana kokevat, niin mikäs siinä... :shock:
Täytyypä tarkistella arkistoja, kun en täältä internetin ihmeellisestä maailmasta tahdo osata/ehtiä/viitsiä tietoja onkia. :x


Hienoa on. Tietty nää 50-luvun jawoila ajelevat ei pidä 80-luvun kawoja riittävän vanhoina, mutta mikä ja missä se väärinkäytös olisi? Niinno, jengi ajelisi yli 30pve ehkä kun niiistä on jo käyttöpyöriksi ihan täysin. HArmi on tämä sääntö. Jos sitä typerää korotusta ei olisi tulollaan niin z1100 saisi uutta elämää mun hoivissa kun käyttö olisi juuri sellaista satunaista, varmasti alle 30pv/vuosi. Nyt pitää miettiä raaskiiko sen myydä vai hautoisiko 5 vuotta tallissa toisinaan vähän ajellen.

Tulevaisuudessa kun alkaa seisonta-aikamuutosten ilmoittelukin olla maksullista niin menee vähän hankalaksi/kalliiksi kahden pyörän kanssa kikkailu.

Tietääkö joku muuten että onko tämä seisonta-aika poistumassa kokonaan, eli onkohan ne kaikki jossain vaiheessa siirtymässä, ns. kokovuosihinnoitteluun? Se vasta olisi tosi perseestä useamman ei-museopyörän omistajalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 25, 2006 19:01 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
näin on. kummaa porukkaa SAHKissa, kunjos kaivavat omaa ja oman mahdollisen tulevan harrastuskohderyhmän toimintaedellytyksiä jatkossa lisäämällä viisi-vuotta, voi herranpersiörypäs, voi enoputosveneestäsepaluskiinni, persiön kanakuukkeliö.

tuosta vakuutushommasta, sihen suuntaan se näyttää olevan menossa, toivottavasti jää vielä mahikset säilyttää seisotusaika, edes vanhoissa vakuutuksissa. meinaan ei olisi mielekästä pitää yhtäaikaa seisomassa ilman seisomisajan hyvityksiä useampaa harrastevehjettä talleissamme.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 25, 2006 19:16 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Varmaan sitten, kun se 30 vuoden raja alkaa olla lähellä, keksitään, että rajahan voisi olla 35 vuotta! Eihän nuo japsipyörät voi olla mitään oikeita veteraanipyöriä, kun niillä voi ajaa korjailematta pitkiä matkoja ja miten paljon huvittaa!

Mä olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että vakuutus pitäisi olla henkilökohtainen ja maksu olisi kalleimman tai vahinkoaltteimman härvelin mukaan!. Tällöin vehkeitä voisi olla useita ja maksu menisi vain ajossa olevasta. Olen ymmärtänyt, että ihminen kykenee ajelemaan vain yhdellä kikottimella kerrallaan, jolloin joukkotuhoa on vaikea tien päällä saada aikaiseksi. Palo-, varkaus- ym. jutut on sitten toinen ongelma.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com