Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Kesä 26, 2024 10:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Splittailusta...
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 06:10 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1174
Paikkakunta: Vantaa
..käyvät kovaa vääntöä tuolla jossain humpuukifoorumeilla,jonkin TM:n kirjoituksen perusteella.Mitäpä mieltä täällä ollaan?Peliavaukseksi sen verran että mehän olemme ajaessamme sitä mieltä,että koko kaista kuuluu pyörälle ja jos joku ohittaja liian läheltä toimenpiteen suorittaa,niin jopa närkästyttää,eikös vaan?Ainakin minua.Mutta sitten yhtäkkiä se tilantarve vähenee,kun on siitä omasta eteenpäin pääsystä kyse.Johan nyt toki,tuli sitä itsekin harrastettua joskus -80-luvulla vanhalla 3-tiellä kun jonot alkoivat Hämeenlinnassa seisomaan.Kohdalle sattui muutama ovenavaus ja yllättävä koukkaus vasemmalle autoilijoiden taholta. Vammalassa viime syksynä tuli sen siltaremontin takia vähän splittailua harrastettua,mutta kun oli kiire kaljoittelemaan.Autolla liikkuessa se ei harmita,jos 2-pyöräinen pääsee nopeammin eteenpäin,niin sen kuuluukin,joskus se vain tulee rinnalle yllättäen,vaikka kuinka peileihin tuijottaisi.Pidän splittailua lähinnä oman terveyteni kannalta arveluttavana,joten koetan suhtautua asiaan lähinnä "kukin vuorollaan"-asenteella.Ei aina ole kiire kaljoittelemaan. :P

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 06:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pitkälti samaa mieltä AV:n kanssa. Ongelmana on se tosiseikka, että prätkä on todella huonosti havaittava möhkäle, kun on muutenkin noin miljoona seurattavaa asiaa. Seisovien autojonojen ohittaminen jonojen välistä varovaisesti on vielä jotenkin ymmärrettävissä, mutta jos jonot liikkuvat, niin tilanne on aivan toinen. Muutaman kerran autolla liikkeellä olessa kehä ykkösellä olen muutaman kerran meinannut teilata splailevan motoristin epähuomiossa ihan vain sen takia, etten ole havainnut sitä tarpeeksi ajoissa. Kaiken kaikkiaan en suoranaisesti tyrmää splittailua, kunhan siinä(kin) pidetään järki mukana!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 07:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1174
Paikkakunta: Vantaa
Sepä juuri,että kun ei aina huomaa,itsellekin käynyt pari kertaa samoin. Se jäi vielä korostamatta,että määrättyä autoilijaryhmää splittailu varmaankin närästää suunnattomasti ja en haluaisi sattua kohdalle,kunhan joku on edellisestä splittailijasta närkästynyt.
Usein kuulee asiaa puolusteltavan että kun Euroopassakin,mutta täällä se ei vielä oikein kuulu tapoihin,siltä joskus tuntuu.Mutta ajat muuttuvat ja jos se liikenteen joustavuutta lisää niin mikäpä siinä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 07:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 13:22
Viestit: 39
Paikkakunta: L-Uusimaa
Mä olen kanssa pohtinut aika paljon tätä seikkaa.
Ilmeisesti splittailun sanotaan tuovan joustavuutta liikenteeseen ja nopeuttavan liikenteen kulkua. Toisaalta.. Jos jonossa on yksi motoristi, niin ei se jonon liikkuminen paljon siitä nopeudu :P
Mä en harrasta tuota... Vaikka olis paikallaan seisova jono, niin aina voi esim. joku avata oven tielle räkiäkseen tmv. mukavaa. Ei autoilijat osaa odottaa mopoa, joka ilmaantuu sieltä välistä.

_________________
Kawasaki ZX-10.. I´m loving it.. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 09:36 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 775
Paikkakunta: Vihtu
Täytyy myöntää että harrastan splittausta useinkin, mutta pääosin vain seisovissa jonoissa ja järjen kera.

Ihan kuten ulkomaillakin! Olisi jo aika täällä jumalan selän takanakin omaksua edes hiukan kansainvälisiä joustavampia liikennetapoja! Suvaitsevaisuus ja tien antaminen toiselle ovat asioita josta suomalaiset eivät voi kovin ylpeitä olla.

Vai pitäisikö taas laatia uusia kieltoja, jotta kilteiltä poliisisediltä ei vaan pääsisi hommat loppumaan..?

Elkää olko niin nekatiivisia, jos siitä välistä mopoja mahtuu niin menköön!
8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 09:54 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Kyllä se mopo sinne väliin mahtuu. Ite ajelen päivittäin kehä III:sen ruuhkassa ja jonkin verran siellä splittaillaan. Mutta on se pirun hankala peileistä nähdä se mopo siellä rekkojen (venäläisten autonkuljetussellaisten :evil: ) välistä.

Silloin harvoin kun tuun mopolla töihin olen muutaman kerran ajellu seisovan jonon keskeltä ja täytyy sanoa että ompa jännää puuhaa jos molemmille puolille sattuu rekkoja. Siinä tuntee ittensä pieneksi :P

Yks hurja muuten ajeli sohvamallisella japsikustomilla vasemman kaistan pientareella! Se jo yllätti kun yritän ajella aina mahdollisimman laidassa. Oli varmaan ymmärtäny väärin toin jonon ohittamisen....

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 11:05 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
JIMJAK kirjoitti:

Olisi jo aika täällä jumalan selän takanakin omaksua edes hiukan kansainvälisiä joustavampia liikennetapoja! Suvaitsevaisuus ja tien antaminen toiselle ovat asioita josta suomalaiset eivät voi kovin ylpeitä olla.


siihen valittettavasti taitaa mennä sukupolvi...suomalaiset ovat jäykkiä,arvaamattomia,pelokkaita ja tiukasti omasta reviiristä kiinni pitäviä nämä kaikki näkyy myös liikenteessä :( jostain kumman syystä esim. Puolassa Italiassa tai Saksassa ajellessani tunsin oloni turvallisemmaksi kuin härmässä. lähinnä tuon joustavuuden myötä. olenkohan mä syntynyt edes Suomessa ;D
välillä tuntuu siltä...jos on käynyt joku moka papereissa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2006 14:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Californiassa splittaaminen on laillista mutta tarkkaan on siihenkin rajat laitettu eli ihan miten ja missavaan ei sentaan splittailla. (en muista tarkkoja rajoja, voin kaivaa jos jotakuta kiinnostaa)
Eniten taallakin pelottaa etta mita vastapelurit touhuaa, autoillessaan kun alkuasukkaat tekee kaikkee muuta paitti keskittyy ajamiseen. Kaistaa vaihtaesaan vilkkua kayttaa ehka 20% autoilijoista eli liikkuavssa jonossa en juuri splittaa..
Pari viime kuukautta olen kayny duunissa lahes pelkastaan mopolla eika viela ole edes lahelta liipannu. Komppaan edellisia siina etta silmat auki ja jarki mukaan kun splittailee.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 22, 2006 13:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Kyl kehä ykkösellä ainaskin viime vuonna tuota "sai" harrastaa,ruuhka-aikana.
Yks asia mitä on sinne ikävä,on just kehä/ruuhka ja möhkö....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: sitä saa mitä tilaa
ViestiLähetetty: Ke Elo 23, 2006 08:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 15:56
Viestit: 34
Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin se menee elämässä, että sitä saa mitä tilaa. Sen tietävät ainakin asiakaspalvelun kanssa toimineet. Aiheettomalla ja ajattelemattomalla splittailulla puhumattakaan vaaraa aiheuttavasta koheltamisesta saadaan vaan lisää motoristien vihamiehiä. Niin se vaan on...

Splittaus on ihan ok kun sen tekee tarpeeseen ja ehdottomasti hyvän maun mukaisella tyylillä ihan samoin kuin esim. paluun bussikaistalta... vain tilavaan rakoon, ei kylkiä hipoen ja pienen kiitoksen kera voi osaava jopa saada tilanteesta ihan positiivisen.

Ja ajatelkaas toisinpäin...jos ylimieliset autoilijat aloittaa oikean autollasplittauskampanjan niin siitä se riemu repeää...

Kerronpa parinkolmen viikon takaisen tapauksen Hesan Konalasta. Olin erään auton kyydissä lauantaiaamuna töihin menossa kohti keskustaa kun 60-alueella liikkuvien jonojen välistä meidät ohitti hopea vanha H.... Fireblade Autokeskuksen suoralla varmaan 150 vauhdilla. Ja edelleen samalla vauhdilla seuraavista valoista kolmen-neljän auton mittaisten "jonojen" välistä...

Sama kohellus toistui siinä pitkillä suorilla taas seuraavilla valoväleillä. Kuskini splittasi sitten rauhallisesti H....n viereen Haagan ympyrän valoissa niin silloin tuo juuri muille sydämentykytyksiä ja väistöliikkeitä aikaansaanut omasta mielestään kai kovinkin taitava poikanen sai hepulin. Kaveri alkoi näytellä sormimerkkejä ja huitoa käsillä jotakin pituusmittoja ja suu kävi...

Kuljettajani alkoi lähteä ulos kysymään merkkien tarkoitusta niin sitten Honda poistuikin punaisia päin pois paikalta... Se siitä herkästä hipiästä.

Splittaus? Tyylillä kyllä mutta jos ei osaa niin sitten ei.

Kannattaako harrastaa ja tehdä muille mitä ei halua itselleen tehtävän? Sillä niin se on tässäkin, sitä saa mitä tilaa.

_________________
Meteorologi Liisa Peltosen "Salainen Ihailija"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com