Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Kesä 26, 2024 13:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2007 17:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 13:51
Viestit: 118
Paikkakunta: Järvenpää
"Erehdyin" tuossa koeajamaan D malli ZZR1100:aa. Ihan varteenotettavalta peliltä tuntui. Nykyinen 6-satku kun rupes tuntumaan vähän pieneltä nykyisillä ajokilometreillä (palvellut ikäänsä nähden hyvin parisen kautta).

Ihan reilu lenkki tuli kierrettyä ja mitään kauhean erikoista vammaa ei laitteessa ilmennyt. Normaalit lievät Kawan rohinat.

Mitä asioita minun nyt pitäisi lenkin jälkeen mietiskellä ja pohtia?

:?: :?: :?: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 21:18 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 04, 2007 20:30
Viestit: 15
Paikkakunta: Espoo
...mahdollisen välirahan suuruutta :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 14:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
zzr on hyvä ja kestävä pyörä. Pyörämallin perusviat löydät haulla joko täältä tai esim. moottoripyörä.org -palstalta. Itse valitsisin myös tuon C-mallia uudemman D-mallin.

Jokatapauksessa sellainen kawa joka melko lailla yksinkertainen huoltaa itse ja kestää. Lisäksi hyvännäköinen ja kulkee.

Omat kokemukset perustuvat lähinnä tuohon zzr:n edeltäjään zx-10 (jossa pitkälti samaa tekniikkaa), sekä perillisiin zx-12r:ään ja zzr 1200:een....hyviä pyöriä kaikki.

t:kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2007 00:10 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
yhdyn edellisten pielimiteisiin zzr1100 kwaakusta. siinä on semmonen, (yks monista tosin) kauan ihailemani pyörämalli jollainen mullakin on ollut jo vuodesta 2000 alkaen. mulla on tosin se vanhempi c-malli, joista moitiskelevat enimmäkseen kakkosvaihteen mahdollista kestämättömyyttä, kolmospytyn kiertokangenlaakerin kiinnileikkautumista vaatimattoman öljynkierron vuoksi, välillä vaihteistosta löytyviä välivapaita (munki zzr1100kawasta löytyy joskus 2-3, 3-4 ja 5-6 väliltä vapaata, muttei 4-5 väliltä) ja liian kovaa huippunopeutta suomen rajoitetuille ja innokkaasti tutkatuille teille.

koko peli on oikeastaan melkoisen helppohuoltaa itsekin kun vähän opettelee kaverin tai manuskan kanssa.

joskus startinketju tai sen kiristäjäkin on myös mennyt vaihtokuntoon joillakin paljon ajetuilla, samoin kuin tietysti aikanaan nokkaketjukin, mulla sekin on kestänyt yli 170 000 km. venttiiliongelmat ovat zetoreissa jo enimmäkseen taaksejääneitä kawasakin sukupolvia kun katsotaan. normaalia kulumista on toki, ei mitään toinen toistaan heikompaa kohtaa tai osaa erikoisesti ole näissä vanhanliiton sporteissa, jotka nykyään vastaavat keskivertoa matkasporttia.

malli oli maailman nopein sarjavalmisteinen vakiomoottoripyörä vuodesta 1990 - 1996 vuoteen, nappasi huippuja eri lähteiden mukaan 270 - 287 kmh ja vasta xx h***da 1997 tuli hieman nopeampana markkinoille.

myös polttoaineenkulutus on hyvin maltillinen kulkuun ja kokonaisuuteen verrattuna, nopeassa (140 - 170 kmh) moottoritieajossa syö n. 5,3 - 5,8 litraa ja kovassa rata-ajossa alle 9 litraa, samoin ns. täysillä saksan autobaanoilla painettaessa, kulutus on jäänyt omissa ajoissani jopa reilusti alle kympin (8,7 litraa lienee suurimmillaan ollut) ja vauhdit ovat olleet pitkät ajat luokkaa 240 - 290 mittarissa, sis. kovat ruuhkista johtuneet jarrutukset 260 -> 60 kmh ja kiihdytykset perään 60 -> 270 kmh. silloin kun oli nuorempi ja hurjempi tuli niinkin ajeltua. nyt ei ihan niin nuori. hurjio.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 18:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 13:51
Viestit: 118
Paikkakunta: Järvenpää
Jep Jep!

Kokemusta on kertynyt pari kautta ja n.20 000 km pikkuveljestä eli ZZR 600 D mallista ja eivät kyllä ole olleet huonoja. Tuli jopa vetästyä SS1000 kesän loppupuolella. Silloin alkoi kieltämättä vähän väljempi ajoasento ja parempi vääntö sekä hillitymmät koneen varvit/ajonopeus kiinnostamaan. Varmaan kaveria kiinnosti vielä enemmän, kun oli mukana reissussa GPX 500:lla ;-)

Taitaa tuo 1100 jäädä vielä tänä syksynä hankkimatta (hankinnasta tuli välikysymysasia - kaksi zetoria on kuulemma tarpeeksi meidän huusholliin). Ehtiihän sitä kai myöhemminkin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2007 08:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Sun pitää saada myös vaimo / tyttöystävä ajamaan, niin helposti puolusteltavissa lisäzetorien hankinta ; )))))

Näin meillekin toiminut....loppukesästä, kun mietittiin uutta pyörää vaimokkeelle vanhan zx-10:n sijaan, niin ehdotin blacbirdiä....muu kuin kawa oli kuulemma poissuljettu vaihtoehto, noh, lopulta löydettiin sitten melkolailla vähän käytetty zzr1200...jota parhaillaan nyt kevennetään ja tilataan usasta lisäkilkkeitä...

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2007 20:56 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 14:19
Viestit: 16
Juu, yksi vajaa kausi on nyt ajettu D-mallin zetorilla.. 6000km ja yksi takarengas.. Eipä tuossa oikeastaan mitään murheita tuolla pätkällä ollut. Tasapainoakselin stefa oli pyrkinyt ulos jossain vaiheessa. Ilmeni reiluna öljyvuotona 0-400m treenejen yhteydessä.. :) Vian korjaamisen jälkeen (stefa painettu paikoilleen) loppuikin hikoilu sitten tyystin. Syy pullahtamiseen ei ole selvinnyt, eli nyt pysyy siellä hyvin, eikä painetta ole/kone syö öljyä..

Tuo vaihteen siirto tuntuu välillä epämääräiseltä, mutta kun käyttää määrätietoisia otteita niin toimii sekin ihan ok.. Polttoainetalous on varmasti tehoihin nähden parhaasta päästä, ellei jopa paras? Montaa yli 7l/100km tankkaus kertaa en muista kesältä.. Reissussa menee alle 5, jos maltaa ajella rajoitusten mukaan..

Oikeastaan mikään muu pyörämallissa ei rassaa, kuin tuo "kawarohina" tyhjäkäynnillä, kiusallista käynnistää asiaa tuntemattoman honda-rivin vierestä... :)

_________________
ZX-12R


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2007 22:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
"Mitäs me bändeistä vieraista - niille voimme vaikka pieraista" - Kunnaksen poikaa lainatakseni. Tuosta kun korvaa bändin Honralla niin aletaan olla asian ytimessä :P

Tuli tuosta Elmeri H.:n jutusta elävästi mieleen yks omakohtainen Kawan starttauskokemus. Olin joskus viime vuosituhannella - oiskohan ollut 90-luvun puolenvälin paikkeilla - Rottarallista lähdössä takaisin kotia ja pohjoista kohti. Kamat oli pakattu pyörän päälle aurinkoisena sunnutaiaamuna ja ajopukukin oli jo puettuna. Pistin sitten tuon Z650F:n tulille tyhjäkäyntiä rouskuttamaan ja aloin pukea kypärämyssyä. Silloin viereisestä leiristä kuului kommentti: "Sehän käy niin kuin Kawan pitääkin!". Hyvä mieli tuli, kun joku (muukin) älysi miltä terve "kawarohina" kuulostaa :) Oli muKawa ajella kotia kohti silläkin kertaa!

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 29, 2007 22:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
"Mitäs me bändeistä vieraista - niille voimme vaikka pieraista" - Kunnaksen poikaa lainatakseni. Tuosta kun korvaa bänrin Honralla niin aletaan olla asian ytimessä :P

Tuli tuosta Elmeri H.:n jutusta elävästi mieleen yks omakohtainen Kawan starttauskokemus. Olin joskus viime vuosituhannella - oiskohan ollut 90-luvun puolenvälin paikkeilla - Rottarallista lähdössä takaisin kotia ja pohjoista kohti. Kamat oli pakattu pyörän päälle aurinkoisena sunnutaiaamuna ja ajopukukin oli jo puettuna. Pistin sitten tuon Z650F:n tulille tyhjäkäyntiä rouskuttamaan ja aloin pukea kypärämyssyä. Silloin viereisestä leiristä kuului kommentti: "Sehän käy niin kuin Kawan pitääkin!". Hyvä mieli tuli, kun joku (muukin) älysi miltä terve "kawarohina" kuulostaa :) Oli muKawa ajella kotia kohti silläkin kertaa!

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com