Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Kesä 26, 2024 02:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 20:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 19, 2012 22:36
Viestit: 18
Paikkakunta: Tuusula
Eli Zephyriin ilmestyi yllättäen viikon seisottamisen jälkeen starttaus ongelma.
Startatessa akun vieressä olevasta junction box:sta kuuluu "naputusta", mutta ei pyöritä. :mur:
Pitkällisten starttaus yritysten jälkeen kuitenkin boxi rupeaa "sirisemään" ja startti saattaakin ruveta pyörittämään (pyörittää hyvin).
Lähtee käyntiin ja toimii normaalisti muuten, mutta ei starttaa sen helpommin lämpöisenäkään.
Johdoitukset vaikuttaisi ihan ok, ei hankaumia, hapettumia tms.

Vielä en ole kerennyt asiaan paljoa syventyä, mutta olisikohan vika todennäköisimmin junction boxin releissä?

Pikaisen googletuksen jälkeen löysin juttua noista releiden korjauksista, eli jonkin sortin kawan "tyyppivika" taitaa olla?.... :lukea:

_________________
Zephyr 1100 -94


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 09:31 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joko vika on niissä releissä tai sitten turhan tyhjässä akussa. Voisin melkein veikata, että akku on syyllinen :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 17:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 19, 2012 22:36
Viestit: 18
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Joko vika on niissä releissä tai sitten turhan tyhjässä akussa. Voisin melkein veikata, että akku on syyllinen :P


Nonii vika löytyi.... \:)/
Aika lähelle meni veikkaus, akun navat oli hiukan löysällä ja sen seurauksena ilmeisesti hiukan palaneet/hapettuneet välistä.
Ennen akunkenkien irroitusta oli lepojännite 12.9v, lataus 14.5v ja valotkin jopa toimi kirkkaasti.
Mutta ilmeisesti senverran oli vastusta ettei virta sitten meinannut riittää starttaamiseen. :roll:

_________________
Zephyr 1100 -94


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 21:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
gte83 kirjoitti:
Aika lähelle meni veikkaus, akun navat oli hiukan löysällä ja sen seurauksena ilmeisesti hiukan palaneet/hapettuneet välistä.

Eli sama vika kuin mekäläisen GT750:ssa oli aikoinaan - sen jälkeen akunnavat ovat olleet kiinni :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com