Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Kesä 21, 2024 08:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 11, 2024 09:56 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 20
Paikkakunta: Joensuu
Jostakin olen aikanaan haalinut Gpz 1100 B1 1981 Electronic fuel injection troubleshoot manuaalin.
Suodattimen asennusohjetta siinä ihmettelen.
Ohjeen mukaan suodatin pitäisi olla kuvan mukaisesti "Good" asennossa?
Jotenkin outoa että IN merkintä suodattimessa olisi pumppuun päin ja OUT takista tuloon.
WRONG asento tuntuisi luontevammalta siksikin että suodattimen sakkakuppi jäisi alas jolloin mahdolliset moskat jäisivät siihen pohjalle!

Manuaalissa on myös valokuva jossa suodatin on asennettu Good -asentoon, joten ei varmaan "painovirhekkään".

Onhan tuo mopo toiminut vaikka suodatin on aina ollut väärinpäin, wrong asennossa!


Liitteet:
Suodatin.jpg
Suodatin.jpg [ 43.03 KiB | Katsottu 84 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2024 09:06 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Sekoitetaan vähän lisäämällä vaihtoehtoja...
Tuossa liitekuva toisesta manuaalista KZ1100B1 supplement, tuossa tankkiletku tulisi ylös ja IN, ei hullummalta kuulosta sekään - ehkä veden osalta noi muut vaikuttaisi paremmalta, mutta ei kai nykyetanolibensoihin vettä juuri kerry, ellei erikseen kaada/vuoda sateella?

Tämä on Z1000J...1100 mallin manuaalin KZ1100B1 supplement osiosta, siinä on myös 82 ja 83 supplementit lopussa. Servicemanuaalikirjan osanumero on 9924-1026-03 (takakannessa)
ZX1100A1.. Unitrack mallit on eri kirjan supplementissa, mutta enpäs katsonut miten olisi B2 mallin suplementissa, on nyt hieman kömpelö läppäri käytössä.

Tuo edellä viitattu service-manuaali on CKSF suljetulla puolella linkitetty, voin laittaa YV:llä linkin jos haluat?


Liitteet:
Screenshot 2024-06-12 09.51.51.png
Screenshot 2024-06-12 09.51.51.png [ 194.82 KiB | Katsottu 70 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2024 12:15 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 20
Paikkakunta: Joensuu
Eipä taida olla väliä miten päin suodatin on, toimii joka tapauksessa. Vähän kummaa vaan kun on erilaisia ohjeita!

Troubleshooting manualin kuvassa on kuvattu "ilmatasku" joka jää? wrong asennuksessa suodattimen yläosaan. Syntyneekö helpommin ja mitä haittaa siitä sitten voisi olla!


Liitteet:
Wrong.jpg
Wrong.jpg [ 47.35 KiB | Katsottu 66 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2024 00:50 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Tuossa minunkin laittamassa kuvakaappauksessa Kawasakin Service Manuaalista on asentoa ja letkujen järjestystä perusteltu juuri sillä että tuolla tavalla ilman pitäisi poistua nopeasti uuden tai tyhjäksiajetun tankin tapauksessa(vapaa suomennos):

Jotta ilma poistuisi välittömästi (suodattimesta) startissa bensan loppumisen jälkeen, huomaa seuraavat:
1. IN ylös
2. alempi letku pumppuun ja ylempi tankista

Mutta kumpikohan noista on tuoreempi painos (service vai troubleshoot), mutta molemmissa asennustavoissa on niissä IN ylös ohjeistettuna, mutta onko esimerkiksi huomattu että on vielä parempi tapa vai onko letkujärjestys panovihre (ruiskut olivat aika nuorta tekniikkaa tuolloin, myöhemmin on ollut myös suodattimia pumpun painepuolella ja suuttimien sisääntuloissa ja nykyautoissa taas jätetty kokonaan vaihdettava suodatin pois puhtaan bensan maissa, eikä niita suuttimien tulosuodattimiakaan ole oikein suunniteltu vaihdettaviksi vaikka niitä joitain saa ja pystyy vaihtamaan).

Näemmä yksi ysi jäi minulta pois kawan servicemanuaalin varaosanumerosta, eli:
99924 1026 03 (mutta ei painovuotta?)
KZ1000-KZ1100 Service manual
(Tuo viimeinen 03 on versionumero, eli on ollut myös kirjat 01 ja 02 (02 printed in 1981), mutta niistä varmaan puuttuu 82 ja 83 malleja koskevat tiedot)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2024 10:56 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Ainakin alkuperäisissä osakuvissa on kyllä sinun kirjan mukaisesti letkujärjestys, liitteenä (kuva napattuna cmsnl.com, kawasaki-kz1100b1-gpz-1981-usa-canada-fuel-pump)

Ainoa haittapuoli mitä tuosta voisi kuvitella on ehkä visuaalinen palaute, jos letkut on noinpäin ja IN ylhäällä, niin lika ja ruostemuhju jää suodattimen "sisäpuolelle" piiloon, eikä näe suodatinta halkaisematta kuinka paljon siellä on tankista tullutta likaa.

Mutta jos taas tarkkaan sihtaa varaosakuvan suodatinta, niin se näyttäisi olevan "Wrong" asennossa, eli "kansi" ylöspäin?

Arvelen että alkujaan mietitty noin, mutta jossain vaiheessa ovat huomanneet: on parempikin vaihtoehto ilmataskujen suhteen, pelkkä suodattimen kääntö on helpompi toteuttaa, kun ei tarvitse vaihtaa kumiletkua että ylettyy?


Liitteet:
Screenshot 2024-06-13 11.53.17.png
Screenshot 2024-06-13 11.53.17.png [ 233.54 KiB | Katsottu 56 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2024 16:09 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 11:29
Viestit: 20
Paikkakunta: Joensuu
Taitaa olla juuri niin että suodattimen asentoa on mietitty siitä syystä että vältettäisiin bensapumpun "kavitoiminen" bensan loputtua.

Tuo minulla oleva opus on julkaistu 3/80. Ja siinä on mainittu että tiedot perustuvat viimeisimpiin tuotannosta saatuihin tietoihin tms.

Kiitokset pohdinnoita!

KÄytössä olevaa suodatinta ei varmaankaan kannata mennä kääntämään "oikein päin" :)


Liitteet:
1980.jpg
1980.jpg [ 34.85 KiB | Katsottu 48 kertaa ]
Etusivu.jpg
Etusivu.jpg [ 42.87 KiB | Katsottu 48 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2024 01:46 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Mikkor kirjoitti:
Tuo minulla oleva opus on julkaistu 3/80. Ja siinä on mainittu että tiedot perustuvat viimeisimpiin tuotannosta saatuihin tietoihin tms...

No sitten tuo Kawasakin Service Manual on ainakin jonkun verran uudempi, epäilen jotain ajankohtaa 1982 vuodelta, koska edellinen saman kirjan versio on 1981 ja tuo viimeisin -03 versio sisälsi jo 1983 mallivuoden malleja (ei kylläkään ZX1100A1 Unitrack mallia, jolle oli oma erillinen supplement manuaali). Mutta ei tietoa ovatko kirjoittaneet uusiksi noita alkupään kappaleita vai vaan lisänneet uusia kappaleita loppuun, jos olisi 01 ja 02 versiot, voisi tarkistaa onko muuttunut?

1980 ei vielä ollut kovin montaa vuotta kokemuksia, sille mallivuodelle oli vain Kawalla ihan ensimmäiset ruiskut Z1000G ja Z1000H ja kovin harvinaisia kapistuksia nekin, paljon 1981 KZ1100B1 muistuttavalla tekniikalla, läppäilmamäärämittari ja sylinterikannessa ruiskujen paikat. En kyllä tiedä kuinka aikaisin edellisenä vuonna alkaa seuraavan mallivuoden pyörien valmistus, varmaan ainakin tehtaan testikappaleita on jo aikaisin.

Tuo service manuaali löytyy CKCF suljetulta puolelta haulla: Kawan service manuaaleja
ja sieltä zedrider linkki ja se on hieman hämäävästi nimetty: Z1000 J 1981-3 Kawasaki Service Manual
Tuossa on myös GPZ 1100 malleja esim KZ-1100-B1 oma supplement lisänä lopussa

Mutta näemmä varaosakuvissa ei ole mitään muutoksia, myös vuoden 1985 ZX1100A5 sisältää samanlaisen kuvan (liite) bensapumpulle ja suodattimettle, eli letkujen reititys on alkuperäinen ja myös kansi osoittaa wrong suuntaan, eli ehkä niistä ei voi päätellä mitään. Olisikohan tuolloin vielä piirretty osin käsin eikä turhaan haluttu vaivata piirtäjiä.

Mikkor kirjoitti:
...KÄytössä olevaa suodatinta ei varmaankaan kannata mennä kääntämään "oikein päin" :)

Itsepuhdistuva suodatin, joka toinen vuosi toisin päin? :yesyes:


Liitteet:
Screenshot 2024-06-14 02.17.56.png
Screenshot 2024-06-14 02.17.56.png [ 60.74 KiB | Katsottu 38 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com