Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Heinä 01, 2024 06:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhkön takaiskarien öljyt
ViestiLähetetty: Ti Helmi 01, 2011 16:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Olisiko tietoa paljonko ja mitä öljyä orkkis takaiskareihin tulisi laittaa.
Ilmaiskarit olisi mukava saada nykysten Hagonien tilalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 02, 2011 18:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Tuo alkuperäinen iskari ei taida olla tarkoitettu mitenkään huollettavaksi. Itseäkin kyllä kiinnostas voisko sinne öljyt vaihtaa. Ohjeethan kertoo missä asennossa iskareita pitäs irrallaan säilyttää ettei öljyt valu iskarista toiseen, eli kait ne jollain valuttamalla olis mahdollista vaihtaa.
Viskositeetista ei kyllä osaa sanoa mitään. Kait sen vanhan öljyn viskon pystys jotenkin mittaan??

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 04, 2011 13:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Kaveri purki em. vuotavat iskarit, vanhat öljyt on jo hävitetty. Nyt olisi uudet stefat, mutta öljyn viskositeetti ja määrä edelleen hakusessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 04, 2011 15:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Pystyykö ne purkamaan ehjänä?? Öljystä ei mainita mitään ees tuossa tehtaan paksummassa korjaus oppaassa.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 04, 2011 15:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se onnistuu kuulemma, vaikka ihan tarkkaan en tiedä mitä niille on tehty. Itse en alkanut edes yrittämään, vaan jätin homman kaverini hoidettavaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 11, 2011 23:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:36
Viestit: 121
Paikkakunta: Kajaani
ZG1300 kirjoitti:
Itse en alkanut edes yrittämään...


En minäkään. Vaan kävin hakee Stormilta uudet Progressive suspensionin iskarit... Niillä on menty nyt jo useempi vuosi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2011 05:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
ZG1300 kirjoitti:
Kaveri purki em. vuotavat iskarit, vanhat öljyt on jo hävitetty. Nyt olisi uudet stefat, mutta öljyn viskositeetti ja määrä edelleen hakusessa.



-83 malliseen ohjeet ilmaiskareihin seuraavaa:
-täytetään iskari (ilman letkua) töpötäyteen SAE 5W öljyllä ja kaadetaan 200 millilitraa pois.
(Iskarin öljy- sekä ilmatilavuus on molemmat tuon 200ml.)

Lisäksi kannattaa huomioida iskareiden säilytys:
PYSTYSSÄ! Muuten öljy pääsee valumaan letkua pitkin eikä määrä olekkaan enää sama molemmissa.

Ja se ilman (isot pojat laittaa typpeä) paine:1,0 - 3,5 bar. -Älä pistä liikaa, muuten stefat alkaa vuotamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2011 08:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos tiedoista.

Öljyn määrä ilmeisesti kootusta iskarista ilmareiän kautta?


Viimeksi muokannut ZG1300 päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 05:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2011 11:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Mistä löysit nuo tiedot??

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 22, 2011 05:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
z1300 kirjoitti:
Mistä löysit nuo tiedot??


Vastaan vaikka sitä ei multa kysyttykään: perusmanuaalin 1983-täydennysosasta sivulta 368. Tämä ohje koskee (vain/ainakin?) -82 ja -83 malleja. Esim. ZG1300 täydennysosan (se ohuempi opus) huoltotiedoissa s. 9-19 viskositeetti on sama, ilmamäärästä ei puhuta mitään ja öljyn määräksi mainitaan 238 ml. Lisäksi hakemistoissa ei takaiskareitten kohdalla viitata lainkaan perusmanuskan sivulle 368, muutamalle muulle sivulle kyllä (veikeetä että öljyn määrä annetaan mutta ei ohjeita sen vaihtamiseksi...).

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 22, 2011 16:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Sieltä 368 sivulta tosiaan löytyi öljymäärä, mutta 200 ml on ainakin minun manuskassa määrä.
Hyvin oli tieto jemmattu, eräänkin kerran olevinaan olen tuon opuksen kahlannut läpi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 03:11 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Juu sori jos epäselvästi ilmaisin missä mitäkin määriä mainitaan. Siis tuo 238 ml kerrotaan erillisessä huoltokirjatäydennyspainoksessa joka käsittelee Voyager- ja ZG -malleja.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 05:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Ok, siis ZG malleissa öljyn määrä 238ml.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 17:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
ZG1300 kirjoitti:
Ok, siis ZG malleissa öljyn määrä 238ml.


Jep.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2011 21:22 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Tuossa joutessani tyhjensin iskarit. Tai ainakin yritin sillä molemmista tuli vihertävän mustaa öljyä noin 175 ml. Eli siis noin 26 % öljyistä (238 ml:sta) on noin 22 vuoden aikana (epäilen ettei ole aiemmin vaihdettu) häipynyt jonnekin tai sitten ne on edelleen iskareissa. Niitä tuli kyllä vispattua, pyöriteltyä ja lutkutettua aika lailla mutta toisaalta ravistettaessa molemmista ikään kuin kuuluisi hyvinkin vaimeaa nesteen lotinaa. Jätin ne nyt yöksi valumaan.

Tunteeko joku paremmin iskareitten sisälmyksiä lähinnä sitä ajatellen josko tuo jämäöljy voisi johonkin jemmaantua ja jos sen jollakin manooverilla saisi sieltä poiskin.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2011 12:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 16:34
Viestit: 9
Paikkakunta: Helsinki
Ei pysyneet öljyt sisällä, toinen puoli laski kaiken ulos. :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 01:05 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Julli kirjoitti:
Tuossa joutessani tyhjensin iskarit....


Kerrankin jokin homma meni kohalleen. Oli kyllä vaivan väärti vaihtaa (ja lisätä puuttuvat) öljyt: iskarit toimivat jo yksin ajettaessa selvästi paremmin mutta varsinainen ero on kahdestaan ajettaessa. Oikein mukavaa ja toimivaa menoa :jump: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com